Isaberg! #2

Så sen satt vi där och åt&fikade i typ en halvtimme, och efter det drog vi ut i backarna igen! 
Å dom första åken gick bra och sådär, men efter kanske 40 min så skulle vi åka "vår" backe igen, men såklart var det ASMYCKET folk där då, och såklart var det typ dom jobbigaste som var där (som typ förföljde oss hela dan kändes det som?! scary..), och sen mitt i backen så tappar jag OFC ena skidan.. Så då var det bara att försöka ta på sej den, mitt i den branta backen, vilket INTE var lätt kan jag säga..! Försökte och försökte, och sen kom tillochmed typ alla ölmstad-killar och försökte hjälpa mej oxå, men inte ens då gick det.. Fast sen fick jag ändå på den, och försiktigt åkte jag iväg, och vad händer då? Jo, den andra skidan lossnar oxå!! :@ ååååh va förbannad jag blev!!!! Så då tänkte jag att det inte var nån idé, för dom var ju skitlösa, precis som elsas hade varit. Så då visste jag inte vad jag skulle göra, men sen blev det så att elsa&frida åkte ner till lift-killen/gubben och frågade vad vi skulle göra, men den bitchen sa att det va bara att gå till verkstaden! :@ åååh, så då fick jag, mitt bland allt folk, börja GÅ uppför den branta backen, med skidorna i handen, och FYF*N va jobbigt det var!! x0 åh höll på å avlida där typ.. USCH. Men tillslut kom jag iaf upp till där det var platt, och sen fick jag iaf på mej skidorna någorlunda så jag försiktigt kunde åka ner till skiduthyrningen. Å sen fick jag dom iaf inspända, tack och lov! Så då kunde vi ändå åka några åk till, så tror vi hann med typ 4 st, innan vi var tvungna att åka tillbaka. Å sen hade då klockan blivit ungefär halv tre, å det var dags att lämna tillbaka allt till skiduthyrningen, byta om osv. Å efter vi gjort det gick vi och köpte lite godis och cola till bussresan hem, och sen gick vi och satte oss, något utmattade, i bussen och sen vid lite över tre lämnade vi Isaberg och körde hemåt! 
Å kul var det ju inte att behöva åka därifrån, men ändå lite skönt på ett sätt för vi hade haft så mycket problem, och sen hade vi iaf typ åkt alla backar flera gånger, så typ 5 timmar räckte ändå tyckte jag! 
Men åker gärna tillbaks dit för det var goa backar, inte så isiga och SÅ uppkörda som en del kan va, och så var det ändå hyfsat varierade backar och så. Så lätt att man åker tillbaka, dock INTE med hela nian, var rätt obehagligt faktiskt ;/ 
Men hursomhelst, så var hemresan både lite seg men ändå väldigt flummig, särskilt i slutet haha xD men även den gick snabbt, även om det tog iaf typ 1½ timme.. Å sen då vid typ halv fem var vi framme i ölmstad, och sen blev vi hämtade av elsas moster&morbror, som skjutsade hem oss! :)
Å sen jag kom hem har jag typ, duschat, spelat piano, ätit mat, kollat lite gg och suttit här! Å nu ser jag på Sveriges mästerkock och blir nog tvkväll hela kvällen, är rätt "mör" i kroppen efter dagen, särskilt när man inte åkt slalom på ett år! Så kommer nog ha RÄTT mycket träningsverk i benen imån, känner det redan nu.. Så ikväll ska jag verkligen försöka lägga mej tidigt så jag blir pigg tills imån, då det väntas skola (ofc), och sen ridlektion och sen troligtvis även hoppträning efteråt! Så blir nog grymt förhoppningsvis! :D
Men nu har jag skrivit ALLDELES för mycket haha, så nu ska jag sluta.. Men ha en toppenkväll hörrni så hörs vi imån/på fredag! :)
Puss :*
tycker även denna bild passade rätt bra! :P
och såhär "glad" var jag när jag pulsat mej upp för backen i pjäxorna.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback