Igår - okej dag i skolan, dock rätt meningslöst ridpass och ingen hoppträning efteråt..

Hej allihopa! :) Okej, har suttit vid datan i typ 1 ½ timme nu, och bara kollat på massa bloggar osv och inte uppdaterat nåt alls här.. Men har faktiskt noll blogglust nu, kanske för jag skrev så mycket om grancan haha? Äsch den kommer nog tillbaka tids nog.. ;P
Men kan ju berätta lite om idag och igår innan jag går å lägger mej iallafall, så jag slipper skriva typ såhääär mycket sen när helgen är slut.. ;)
Men igår var iallafall en helt okej dag! Skolan var la typ som vanligt, hade dom vanliga lektionerna, spanska (då en asbitchig mexikanska var där och rättade allt man sa typ? -.- haha), sen rätt okej biologi, sen rätt go&flummig musik haha, hela lektionen gick typ ut på att jag försökte övertala alla i gruppen att sjunga för jag ville inte sjunga ensam, så tillslut kallade vi in Linnea som fick agera sångerska ;P
Aja, å efter det hade vi matte då vi körde nåt jätteskumt alp-test eller vad det hette, var typ så lätt så det blev assvårt? haha xd så tror det gick skit tyvärr.., 
Jaja, sen var det mat och sist idrott! Å den var rätt kul, fast inte i början då vi körde massa kondition.. Men sen körde vi handboll, tjejerna i c mot tjejerna i b, och det var faktiskt kul :D Haha särskilt när Linnea hade bollen och man tacklade henne, slog henne och drog i hennes hår, utan att få en varning eller nåt av karel :D hhahaha xd
Å efter den lektionen slutade vi ju dårå, och sen drog jag till stallet as usual! :)
Å när jag kom dit åt jag och kollade bloggar å gjorde matteläxan som jag brukar, och sen bytte jag om, gick ut till stallet och hälsade på alla, och sen gick jag och kollade vem jag skulle ha. Och min magkänsla hade sagt att jag skulle få Benito, antagligen för det var sjukt längesen men ändå, och japp han fick jag haha ;D 
Så blev rätt glad ändå! Sen såg jag även tyvärr att hoppgruppen jag skrivit upp mej i var full så fick inte plats, lite surt men jaja, hoppas verkligen jag får det nästa gång annars brinner dom två lektionerna inne.. :/
Men hursomhelst, tillbaka till lektionen. Vi hade lite blandat WE/bruksridning, vilket jag tycker är ganska så sjukt trist, så var typ inte alls på "ridhumör" å va inte alls inspirerad så därför blev väl inte lektionen nån hit direkt.. Nämen tycker bara sånt är så sjukt TRÅKIGT? Som om man inte får jobba överhuvudtaget typ, liksom slalom, göra sidepass, stå över bommar å sånt? Mjae. Inte min grej. Så eftersom jag inte hade typ energi alls så smittade det av sej på Benito, och han var inte alls särskilt sammarbetsvillig, ville inte stanna, gick framåt när jag skulle göra sidepass osv. Det enda som gick någorlunda bra var väl galoppen då vi skulle rida lätt, och sen när vi skulle rida lätt i otakt i traven, men det var väl typ det.. Jo fick honom att gå lite lite i form ibland med, och man märkte att han sökte sej nedåt oså, så det var ju bra iaf! Men annars så en ganska trist och meningslös lektion, tyvärr.. Så skulle verkligen behövt en roligare och mer fartfylld hoppträning efteråt, men nej :( 
Aja, hästkunskapen var helt okej sen och man lärde sej rätt mycket på den tyckte jag!
Men ah, sen vid typ kvart över åkte jag hem och sen hade jag en vanlig torsdagskväll med mat och tv typ.
Haha okej detta inlägget blev väldigt negativt kände jag, förlåt! Får hoppas nästa vecka blir roligare på ridningen!
och skittråkig örks-bild på benito på det, som grädde på moset! ;)

Kommentarer
Frida ;D säger:

Sv:
Haha ja.. Men det va ändå grymt kul, som tur va! xD
Ånej ni ser inte alls tjocka ut.. :O ;) <33

2013-01-18 | 23:39:51
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback