skolstarten -första dagen på gymnasiet!!!!

HEEEEEEEEEEEJ allihopa!! Asså JAGVET!! Jag skulle ju ha publicerat detdär inlägget om "hela min sommar" för typ en evighet sen, men det ligger liksom i utkastet och jag måste bara fixa bilder till det, men sen kommer det! Eller iaf en liten del av det ;) Men iallafall, det kommer! NU har jag ju dock andra saker att skriva om, t.ex att jag börjat gymnasiet och typ kommit in i en helt ny värld känns det som! Haha helt galet men så är det typ! Men kan säga att änsålänge är jag åtminstone rättså nöjd, dock var väl inte första dagen en såndär toppendag kanske men känner att detta kan bli riktigt bra ändå, när vi lär känna varann åså! :)
Detta skulle ju dock publicerats i typ tisdags, men har inte haft tid så det får komma nu.. varning för lång text xd Nåväl, på tisdagen då så kan jag säga att jag steg upp TIDIGT för att göra mig iordning osv. Konstigt nog hade jag sovit gott under natten och var faktiskt inte alls särskilt nervös, så det var skönt!
Och sen när jag var färdigfixad å färdigäten osv efter typ 2 timmar så slängde jag mej på cykeln och cyklade då tillsammans med elsa ner till bussen i ölmstad, fett segt att vi kommer få göra det nu ibland ;/ Aja, det gick bra iaf! 
Å sen hoppade vi på bussen och åkte sen då in tsm med frida och lollo! Å sen kramade vi hejdå till frida (som ju börjar på ED), och sen åkte lollo, elsa och jag då in till stan till peset dårå. Hade tagit den tidiga bussen så vi skulle kunna ha tid att hitta till våra salar och sen prata lite och så. Så då letade vi rätt på salarna och satte oss sen utanför lollos sal där vi sen satt i nån halvtimma å bara snackade och flummade å hann bli rätt rejält nervösa ;) 
Å sen vid typ tio i tio gick jag och elsa ner till huvudbyggnaden, satte oss där i några minuter.. Och sen var det dags! Å sen gick då hela vår klass in i klassrummet och satte oss, och sen följde då en rätt trevlig timma då våra handledare presenterade sig och välkomnade oss, och började berätta massa saker om skolan, klassen och sen pratade vi om schemat och skrev på massa papper och fick komma fram å hämta busskort osv :) Jag&elsa var iaf på ett SJUKT flummhumör denna timmen, å satt och typ skrattade åt ALLT, vet inte riktigt om dom andra uppskattade det så mycket.. xD Aja, det är bara för dom att vänja sej! ;) Haha, nämen vi satte oss rätt långt bak så vi fick liksom överblick över typ alla i klassen, och ärligt talat tycker jag att nästan alla såg trevliga ut!! Typ några undantag, men man ska ju inte döma hunden efter håren om man säger så ;) Men vi är ju då en blandning mellan samhäll beteendevetenskapelever och humanister, så det känns som i princip alla borde va rätt vettiga :)
Aja, och sen snackade lärarna (som förövrigt verkade superbra och roliga) ännu mer, och sen efter det begav vi oss ut hela klassen på en rundtur i skolan! :) Så gick runt och kollade in allt, och gick upp&ner för alla trappor och mötte massa andra klasser (där bl.a ella och allis var! :D) och så gick vi och kollade på fågelmuseet åsånt haha, och tyckte att det var riktigt bra stämning under hela turen faktiskt! Och sen gick vi tillsist ut till globen (huset där esteterna håller till), och sen till matsalen där vi sen då åt. Fick typ panik för det var så jäkla mycket folk och typ inga lediga bord, men hittade tillslut lollo som satt med en nyfunnen vän ;) så satte oss där och tjötade med dom en stund, och sen efter det hade vi faktiskt 2 timmars håltimma vilket var rätt surt faktiskt.. För då hade tyvärr typ hela klassen nästan delat in sej i olika grupper redan, och jag&elsa vågade typ inte gå fram till nåt gäng och bara hoppa in där, så det blev att vi först liksom satt ensamma, och sen kom en från ribba fram och satte sej vid oss en stund, och sen kom allis å hennes kompisar och hälsade, och sen gick jag&elsa runt i skolan lite, och sen satte vi oss igen, och då om tack&lov ella och hennes kompisar och satte sej vid oss! Så fick sällskap av dom i säkert 25 min eller nåt, så satt där och pratade och flummade massa, haha! ;D så det var kul!
Och sen tillsist var det samling i brahesalen (aulan typ), där rektorn pratade massa och sen uppträdde musikeleverna från 2an med, så det var fint och så! :) var dock väldigt trött och okoncentrerad, men jaja.. Och sen vid typ halv tre fick vi FINALLY åka hem! Så då följdes jag, elsa och OSKAR av alla människor haha, åt till netto för att köpa kakor och choklad till min och elsas lilla utflykt vi hade planerat, och sen fick vi kuta ner till stationen för att hinna med bussen ;) Men vi hann, och sen följde en ganska hysteriskt rolig bussresa till ölmstad hahaha xD hände sjukt mycket kul.. x'd Haha, och sen fick vi tyvärr CYKLA ända hem oxå, sjuukt segt... haha jaja, överlevde backen upp iaf, mirakulöst! ;) Men sen kom jag hem, åt nånting å landade lite efter första dagen med alla nya intryck osv.. Å sen efter en dryg timma eller två så begav jag mej slutligen iväg mot elsa, med ryggsäcken packad med badkläder, för vi hade bestämt att åka till bunn och bada för det var så fint väder! Problemet var bara att moppejäveln stannade i dalen.. typ besinstopp -.- så fick ringa mamma så fick hon komma och skjutsa oss istället ;) Men sen hade vi iaf en mkt mysig stund vid "stranden" i bunn med massa prat och åt massa kakor och choklad, och sen doppade vi oss typ bara till knäna bara för att det hade blivit kallt i luften och var sviinkallt i vattnet haha. x) Å sen efter typ en timma så kom mamma och hämtade oss åså lämnade vi elsa och åkte hemåt! Å sen var det väl typ bara idol för hela slanten ;) 
Så en spännande dag vart det, men en heelt okej start på gymnasiet tycker jag!
lagom taggad på busshållsplatsen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback