åland #3

HALLÅ alla! Sämst uppdatering här ja.. Men aja nu har jag iaf bara typ ett inlägg kvar om åland och sen får vi se hur jag gör efter det.. Men fortsättningen på åland kommer nu iaf så har vi det klart sen! ;)
 
Å vi var på typ.. nån dag xd nämen på typ onsdagen eller nåt.. ;)
Sen åkte vi in till m-hamn igen där vi först spelade minigolf, gustav, pappa och jag, skitkul vare trots att jag förlorade ;) Å sen bjöd vinnaren (gustav) på dricka i restaurangen, och efter det gick vi upp till rockoff och kollade där i typ 10 min men det var typ topcats då så sen sket vi i det och åkte bort till sjökvarteren istället, där mamma var. Och sen fick jag typ sitta där hela kvällen, lagom kul.. bara massa äldre personer som typ dansar och lyssnar på liveband -.- haha jaja fick iaf 2 remmar ;) Haha, åkte till rökka sen iaf! :D Och sen nästa dag så tror jag vi mest låg å solade åsånt först, och sen red jag och Jojo igen! :D Dock vart det lite kaos flera gånger denna gången då hästarna rymde typ 3 ggr haha, men tillsist kom vi iaf iväg och hade ännu en supermysig tur med superfina vägar (red bla ner till havet en sväng) och galoppsträckor! *älskar ålands natur nåt så jävulskt* :'D å sen efteråt så fick vi beta dom en stund, å sen när vi satt in dom i hagen så sa vi hejdå (blev tyvärr sista gången vi sågs då, för denna sommaren :(), åså cyklade jag hem igen. Å sen efter en stund gick jag bort till överbystranden i regnet för att fiska lite, mest på skoj, dock tröttnade jag efter typ en kvart så efter pappa tatt massa bilder så cyklade jag hem igen ;) 
Å sen åkte vi in till mariehamn ÄNNU en gång, fast nu bara jag å pappa, för att kolla på rockoff! :D å det var så jäkla grymt!! Först zara larsson som var svinbra faktiskt, asbra live!! Å sen efter vi åkt en sväng till nåtö för å kolla på alla lyxhusen där, så började Oskar Linnros som ju oxå var sviinbra! Å fick faktiskt helt okej "platser" där utanför staketet, haha, även om det samlades sjuukt mkt folk, som vanligt -.- Å sen vid typ 11tiden när oskar nästan kört färdigt så åkte vi till rökka igen och köpte korv&pucko, as usual ;D 
Å sen kom då söndagen, som vart vår sista riktiga dag på åland.. Så sjukt sorgligt, men var ju tvungna att dra hemåt sen då jag skulle till frankrike på fredagen.. Men blev en bra men samtidigt lite förstörd dag tyvärr, men började&slutade bra iaf! Eller ja, skjutsade först in gustav till hans båt å sa hejdå, och sen vart det ett sista stopp på vårt älskade sparhallen, och sen åkte vi hem och sen var det bara att sätta igång och städa&packa (var sist i stugan detta året så fick ta storstädningen..). Chillade dock i solen ett tag, men ah ;) Å sen blev kvällen lite förstörd pga en sak, men fick åtminstone umgås med hästar så det var ju alltid nåt xD haha nämen orkar inte dra hela historian, men skulle flytta hästarna från stallet till betet, och så rymde dom och höll på i flera timmar och blabla så dit gick i princip hela min sista kväll.. :/ Nåväl, sen vid typ 10 kom pappa å då cyklade vi iaf runt överby (1 gång är åtminstone obligatoriskt!) och sen när vi kom hem badade vi bastu en sista gång, så det var ju såklart mysigt!! Så slutade ju bra ändå, som tur var! :)
Men jaa, och sen då nästa dag vart det tidig uppstigning då vi skulle städa det sista osv, och så åt vi en sista frukost på verandan och sen när vi var klara vid typ 12 så sa vi hejdå till älskade djupvik och stugan (var nästan extra sorgligt detta året? :'(), och så åkte vi iväg mot mariehamn, till färjan som skulle gå typ två eller nåt.. Å tja, sen var det bara hejdå till underbaraste åland, mitt andra hem, och sen hoppade vi på färjan (hade åtminstone övertalat mamma&pappa att vi skulle åka med amorella), och sen fick jag iaf som tröst att vi skulle äta buffé, så då vart jag ju glad :D har inte gjort det på flera år, inte på stora färjan iaf.. Så tog ju MASSA mat och ännu mer efterrätt (guud så mkt efterrätter åsånt dom har :o :D) hehe, och sen efter det följde då typ 5 underbara timmar på båten med rätt mycket häng uppe på däck (där det fanns sjukt många snygga killar), där jag även kunde spana in alla GUDOMLIGA hus i skärgården, och sen sista typ timman så gick jag i taxfreen bland allt smink, alla parfymer, kläder och godis! Provade massa smink6parfymer och köpte massa godis som vanligt :DD å sen plötsligt var vi framme i stockholm! Å sen var det bara typ 3½ timmas bilfärd hem med.. Men även den gick assnabbt, sov la typ hela tiden ;) 
Men ja, så detdär var en MYCKET snabb version av årets ålandssemester, men nu vet ni iaf lite vad vi gjorde! :) Underbart var det ju som alltid, vädret förstörde dock lite då detta var typ det sämsta året vi haft, brukar alltid va sol å typ 25 grader när vi var här, nu var typ 7/11 dagar halvmulna och blåsiga och rätt kalla.. :/ menmen, var underbart ändå och kommer SÅKLART nästa sommar igen! <3
fick ta ett collage från förra året med!! ;D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback