ridningen i torsdags på delicato! :)

Å när jag kom till stallet gjorde jag faktiskt INTE det vanliga (hallelujah), utan när jag kom dit satte jag mej istället vid min lilla "fikaplats" jag brukar sitta vid och äta när det är fint och varmt väder, som ligger vid en lada bakom stallet typ, och där satt jag sen en låång stund eftersom min syster ringde med sin nya iphone, så då satt vi och pratade en vääldigt lång stund om allt mellan himmel och jord haha ;)
Å sen efter det gått typ 40 min och jag även hunnit äta min matsäck under tiden, så gick jag bort till omklädningsrummet och bytte om. Å efter det skulle jag gjort lite matte, men då kom Klara så blev inte så mycket med det haha ;) 
Aja, och sen vid typ kvart i fyra gick vi ut till stallet och kollade vilka vi skulle ha, och jag skulle ha delicato igen! Å sen hälsade jag lite på dom andra och jag och ella gick även ut till snuitje med en mycket ilsken alva som var så arg för att hon hade fått snuitje att vi snabbt flydde därifrån hahaha xd och sen gick jag och gjorde iordning delicato, och sen tränsade jag honom och sen gick vi alla ut på ridbanan där vi skulle ha hästkunskap först, eftersom vi skulle ha en annan ridlärare denna dagen eftersom essi och dom andra är i portugal denna veckan. Fast på hästkusnkapen hade vi Malin, och vi övade på häst vid hand! :) Å det gick riktigt bra, delicato var duktig och gick fint och hade bra tempo och i traven fick jag igång honom rejält! Å sen var han jätteduktig när vi ställde upp med, så det gick galant!
Å sen vid typ fem gick vi in till stallet och sadlade, och sen vid kvart över gick vi ut till ridhuset dårå! Och sen hade vi en riktigt grym lektion, även om vi inte hade essi utan då en annan ridlärare som vi aldrig haft, från typ vissmålen eller vad det var.
Men hon var iallafall väldigt bra tycker jag, liksom positiv och rolig, och hon la upp lektionen på ett bra sätt! 
Så vi började med att värma upp i skritt och det gick fint redan där och han var rätt mjuk och ställning och böjning satt fint, tempot var väl dock lite segt i början men sen fick jag igång honom!
Å sen började vi även trava och sen efter en stund galoppera, och det gick fint även där! Galopperade flera varv och övade på ökningar och minskningar och delicato var så duktig och blev faktiskt jättepigg och framåt efter en stund!
 
Å sen efter vi då värmt upp började vi med övningen som vi då skulle öva på, vilket gick ut på att man först travade över tre bommar på mittlinjen och sen vek av antingen åt höger eller vänster och över en bom, så vi gjorde liksom varannan höger varannan vänster. Å det gick riktigt bra måste jag säga! 
Sen gjorde vi samma sak igen fast vi fattade galopp efter travbommarna, och även här gick det riktigt bra, var bara typ nån gång då jag inte riktigt fick igång honom i tid. Men annars gick det super! :) Å sen travade och skrittade vi av, och kan då säga att jag var nåt så FRUKTANSVÄRT svettig så det var heeelt sjukt.. x0 haha men man kände att man verkligen fått kämpa!! ;) 
Men sen slapp jag iaf att ta in honom vilket var rätt gött, fick dock mocka istället, fast det skötte ella och emma egentligen haha x) Å sen kom mamma å så åkte vi hem och åt, såg på tv osv! :)
haha pallade inte lägga ut typ dom 2 enda bilderna jag har p¨delicato så fick bli en egopic ist xd

Kommentarer
laloo säger:

fast jag var ju inte arg för att jag hade fått Snuitje, jag var bara lite pissed på allt den dagen... ;) du låg nummer 2 på listan if u remember

2013-05-01 | 21:59:05
Bloggadress: http://www.berryblighter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback