måndagen - tinna och micke åkte hem, ridning med ella och ballong :D (mkt märklig rubrik.. xD)

Å sen kan jag ju dra lite om de senaste dagarna med :)
Måndagen var även den en mycket bra dag! :D
Vaknade rätt tidigt då jag ville passa på att vara med tinna och micke innan dom skulle åka. Fast ja, vi gjorde kanske inte jättemycket då jag typ satt och åt frukost nån timma och dom sen gick ut på långpromenad och jag typ glodde på tv, men vi hann iaf umgås lite precis innan dom skulle åka ;)
Å sen då när dom pressat in allt i minibilen så kramades vi hejdå, och sen åkte dom dårå.. Snyft :'( Haha jaja dröjer åtminstone bara två veckor tills jag får se tinna igen, med micke är det värre :( Aja får åka upp till västerås snart igen!! 
Menmen, sen efter det så typ chillade jag en stund, och sen gick jag iväg till fåren igen och kollade på lammen som fötts på den dagen/natten och sen hjälpte jag även ett nyfött lamm som inte kunde äta själv för att tackans juver var för stort (hon skulle nämligen fått trillingar men två var döda), så då fick jag hjälpa den att hitta spenen typ, haha x) Menmen, man vill ju inte direkt att det skulle dö för den inte kunde få i sej mat!
Nåväl, sen upptäckte jag att klockan va skiiitmycket, och att jag skulle va hos ella om ca 10 min (vi hade bestämt att vi skulle rida vid halv tre) haha, så då var det bara att kuta hem och dra på sej ridkläderna och cykla gärnet ner till henne ;) Men kom faktiskt bara typ 5-7 min sent, så det va la godkänt ändå ;)
Nämen sen hade vi det precis lika trevligt som vanligt, både i stallet när vi gjorde iordning hästarna och sen när vi red och kom tillbaka :D Och denna gången red vi bort till bunn och vände, och hästarna var så duktiga så! Det enda var väl borta vid hambo då det BÅDE var en liten eld med massa rök OCH en gammal farbror som stod i skogen, det var INTE roligt tyckte majken och vidur.. ;) Haha fast sen var dom faktiskt jätteduktiga, särskilt när vi skulle gå igenom röken, dte tyckte dom inte alls var farligt, haha!
Men ah, vi tog det rätt lugnt hela rundan, travade bara lite uppför en backe men hästarna var ändå väldigt pigga och glada även om vi mest skrittade! :)
Å somvanligt pladdrade jag och ella på nonstop, behövs bara nån vecka emellan så har vi hur mycket som helst att prata om ;) 
Å sen när vi kom tillbaka och hade släppt ut hästarna i hagen igen så stod vi ytterligare säkert en halvtimme och pratade om träning, fjällen, sommarjobb, party och allt möjligt haha ;D
Fast sen efter vi stått där ett bra tag så cyklade jag slutligen hemåt igen! ;)
Å där var maten typ färdig, och sen vet jag inte riktigt vad jag gjorde resten av kvällen, men typ gick ut en runda, såg på tv och satt vid datan tror jag ;)
 juste, sen flög en ballong precis ovanför vårt hus med, ser inte ut som dom är så nära men dom var verkligen grymt nära, och dom ropade till oss tillochmed haha xD
dom fick sitta ihop och dom är i fel ordning men orkade inte ändra.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback