gårdagen-bra skoldag med ridning på northon!

Sen var gårdagen en bra dag den med! :) var en typ helt normal skoldag, typ så skön som måndagar brukar vara :) hade typ dom vanliga lektionerna å tror väl inget speciellt hände, förutom att vi just denna måndagen (när jag inte skulle hem) fick sluta kl ett, så eftersom jag skulle åka till stallet å rida eftersom vi inte red i torsdags, så kom ju jag dit en timma tidigare dårå. Fast det gjorde ingenting, har massa läxor och prov denna veckan innan lovet, så satt och "underhöll" mej med dom typ en timma, och så åt jag och läste min engelska bok med. Så det gick rätt snabbt ändå! 
Sen bytte jag om, och sen lite innan fyra gick jag ut till stallet, hängde lite med dom andra, och sen fick vi reda på hästarna å då blev jag ganska besviken då jag inte alls fick Snuitje, som jag trodde jag skulle få ha på hoppveckan, utan jag fick mitt tredjeval, som var Northon. Och visst, jag älskar Northon å han älskar å hoppa osv, men grejen är att denna gången ville jag ha en pigg häst, och dessutom har jag liksom haft Northon på två eller tre hoppveckor innan, + att jag haft honom på varje "tävling" jag vart med på.. Så det va lite surt faktiskt.. Menmen jag får skylla mej själv att jag tog honom som tredjeval! 
Menmen, nu till lektionen dårå: Vi övade mycket på tempoväxlingar, och sen även skänkelvikningar och galoppfattningar. Och faktiskt så trodde jag det skulle gå skit, eftersom Northon inte är den roligaste att ha dressyr med eftersom han är sjuuukt seg då, och ganska osamarbetsvillig ofta.. Men där blev jag lite glatt överraskad, för han var faktiskt riktigt duktig!! Visserligen kunde jag inte var stilla och "vila" en sekund, för då segade han, men eftersom jag verkligen kämpade så fick jag igång honom rätt bra tillslut, och han var faktiskt riktigt duktig på skänkelvikningar! Dessutom bara dundrade han iväg i galoppen, det tyckte han var grymt kul haha :D så jag blev  faktiskt vääldigt förvånad att han var så duktig, eftersom jag alltid sett honom som osamarbetsvillig och sjukt seg i dressyren då. Så det va kul! :) så nu hoppas vi bara det går lika bra på torsdag och nästa vecka dårå, som är hoppveckan! :) Men nog om det! 
Sen efteråt hade vi ju som vanligt hästkunskap, då jag fick agera "ryttare" åt emma, som var häst haha, när essi pratade om massa hjälptyglar osv ;) 
Å sen vid typ kvart över så kom mamma å hämtade mej å så åkte vi hem, åt mat å sen såg vi på tv resten av kvällen typ :)
bara för jag ääälskar bilden! <3 (lägger typ alltid ut den haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback