"Hopptävlingen" (hoppveckan) med Snuitje igår!

Sen var igår en.. lite blandad dag.. Eller nu i efterhand ser jag det som en bra dag fast jag kände inte riktigt så igår.. men iallafall! 
Började med att jag som vanligt sov ut läänge, å så åt jag min vanliga gröt å så satt jag och läste i min engelskabok en bra stund med. 
Sen skulle jag börjat städa mitt rum men såklart "hann" jag inte med det haha x)
Så vet inte vad jag gjorde istället? Typ spelade piano, duschade å hjälpte mamma med maten eller nåt?
Haha, men sen åt vi iallafall, och sen bytte jag om till ridkläder och sen vid typ kvart i tre skjutsade mamma mej till stallet! 
Å där hälsade jag på dom som var där, och sen gick jag ut till Snuitje och började göra iordning honom åså :)
Sen gick jag banan med Alva (skitenkel bana med inga svåra svängar eller så då det ska slitas så lite som möjligt på hästarna), och sen så hängde jag lite med dom andra innan jag gick ut och fixade det sista med Snuitje. 
Sen vid typ kvart över fyra så gick jag ut, satt upp, skrittade nåt varv i trekanten innan jag gick in till ridhuset och började värma upp där. Kunde väl gjort lite mer lösgörande övningar tänker jag nu i efterhand och fått honom lite mer mjuk, men hade inte supermycket tid då jag fick starta tidigare än vad som var tänkt. Men jag hann iaf ta typ 6-7 skutt över framhoppningshindrena, och det gick jättebra på alla förutom första gången på oxern då hann stannade till lite.
Men jag kände mej ändå rätt lugn (vilket är ovanligt!) när jag gick ut på banan innan jag skulle starta. Märkte dock att det blåste som fan och att Snuitje verkade lite nervös. 
Så när jag fick startsigna (elr vad man ska säga), så fattade jag galopp, styrde mot första hindret, men kom knappt några meter innan han "blev rädd" för vinden, och sprang undan hindret. Detta upprepades typ 2 eller 3 ggr, innan jag blev riktigt arg på honom och då kunde han tillslut ta ett konstigt litet hopp över hindret. Sen styrde jag mot andra hindret, och även där låtsades han bli rädd för vinden och han märkte väl att jag hunnit bli lite spänd, så då vek han undan. Men då blev jag förbannad och gjorde en liten volt, och sen hoppade han över. 
Men sen efter det, så flöt det på, och 3an, 4an, 5an och 6an gick riktigt bra och han var SJUKT pigg (lite för pigg i kurvorna..) och bara flög över hindrena!
Sen var sista hindret en mur, och då typ spände jag mej lite tror jag, vet inte varför, så därför blev det ett lite konstigt hopp där med. Så det första jag sa till essi va typ; fy FASEN va kasst detdär gick!! Hahah, fast hon tyckte inte det gått så dåligt utan bara att jag skulle vart mer bestämd i början osv. Men jag kände själv att jag ridit kasst och hackigt och inte hängt med när han hoppade (för han har väldigt speciell hoppstil), så därför var jag ganska besviken.. Men sen när jag skrittade av och pratade med ella så insåg jag att jag bara måste bli en bättre ryttare själv, och att nu vet jag iaf ungefär hur jag ska göra när jag hoppar honom! Så sen kände jag mer att jag liksom lärde mej av mina misstag, och att ändå snuitje hade vart jätteduktig (förutom när han fjantade sej i början då), och att jag åtminstone försökte! Så sen blev jag rätt "nöjd" ändå :)
Å sen gick jag och ella och köpte cupcakes som hon gjort i fiket, och sen satte vi oss på trähästen i ridhuset och babblade med alva och kollade på dom andra grupperna som hoppade fram :)
Å sen vid typ kvart i sju kom pappa och hämtade mej, och så åkte vi hem och åt å kollade på tv osv! :)
Så jag tycker ändå att det blev en lyckad dag, även om det inte gick så bra på banan, för jag känner att jag lärde mej mycket och så hade jag rätt kul ändå! ;)
förlåt, har inga egna bilder typ ju..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback