ridningen med emilia - först uteritt och sen AMAZING "ridlektion" :DD

Hallåå! :P Haha, ja dethär går ju bra som ni ser.. är måndag nu och är på onsdagen.. xd MEN jag har faktsikt skrivit klart ända till fredagen så det är bara att jag aldrig hinner/orkar publicera dom, haha.
Men nu ska jag det åså ska jag försöka skriva klart om helgen med! :) så vi kör, å detta inlägget fortsätter ju på gårdagens inlägg så blir väldigt fail.. hehe menmen!
 
Å denna gången bestämde vi oss för att ta hopprundan, hade tänkt ta broxvik först men sen kom vi på att det kanske skulle va bra/kul å träna lite på banan med eftersom jag skulle ha dressyr dagen efter, så då tog vi hopprundan istället!
Å det gick jättebra förutom när vi skulle trava å galoppera på fälten... HERREGUD va hästarna blev galna, SÄRSKILT på hemvägen, gick verkligen inte å kontrollera dom å dom bara kutade iväg, i nerförsbacke med.. :s hehe va lite rädd att connect typ skulle bli övertaggad å ställa sej upp eller nåt men det gjorde han inte som tur var! Fast annars var det mest kul att dom va så pigga ;) men annars gick det bra å connect fullkomligt FLÖG över diket hahaha. Åså hade vi det mysigt somvanligt å pratade massa åså :))
Å sen när vi kom tillbaka så gick jag då direkt in på banan och började värma upp osv, medans emilia gick in med appollo. Å i början kändes det väl sådär, han är jättesvår så fick honom inte i nån form utan malde mest på på volten i alla gångarter å försökte böja å ställa osv, och sen försökte jag mej även på några delar av dressyrprogrammet. Men somsagt gick sådär. Men sen kom då emilia in och började säga åt mej vad jag skulle göra för att mjuka upp honom osv, så då började vi med att göra massa bakdelsvändningar (?) i både skritt och trav, och vi fokuserade på att hålla stenhårt i yttertygeln och aldrig släppa den. Å efter vi gjort det en bra stund så kände jag verkligen hur han började bli mjuk, och det var sån jäkla skillnad mot hur han var innan! Å sen började vi göra andra övningar, bl.a skänkelvikningar in till mitten, sen gå på en liten volt och sen flytta ut honom till stora volten igen. Det gick väl helt okej men kunde nog gjort bättre känner jag, blev lite slarviga typ. Menmen, å sen gjorde jag massa småvolter "i" själva volten, och efter det kände jag verkligen hur det hände något för han blev verkligen så himla otroligt underbart fin och han gick så suuuperfint i form och jobbade med bakbenen, särskilt i skritten! I traven fick jag inte till det till en början, då han ju är ganska svår och jag slarvade lite med händerna osv, men sen efter ett tag sökte han sej neråt även där, och jag blev bara så JÄKLA lycklig då?! asså GUD trodde aldrig jag skulle kunna få honom gå så fint...! Å visst, jag satt typ som en kratta kände jag och vi tappade formen då&då men emellanåt gick han så fint jättelänge och ah, det var verkligen helt amazing, som att sitta på ett moln eller nåt :'D 
Så sen när det gick som bäst så började vi runda av och länga på tyglarna och trava av honom osv, och sen så gick vi och skrittade lillrundan medans vi gick och diskuterat hur himla bra det hade gått å emilia var supersnäll och berömde mej jättemycket och jag var helt euforisk typ, hahahha. Nämen hon var verkligen SÅ himla duktig å det var ju hennes förtjänst att det gått så bra, så jag sa att hon fasen borde satsa på å bli typ tränare för hon var så sjukt duktig!! 
Men ja, och efter det så tog jag in connect å satte in honom i boxen å gav honom hans välförjänta hö, och sen efter vi fixat klart i stallet gick vi mycket glada&nöjda upp till emilia och där bytte jag om åså satt vi å pratade osv ända tills mamma kom å hämtade mej!
Å sen åkte vi hem å typ åt å kollade på tv som vanligt! :) Men åååh var så galet nöjd och LYCKLIG över det ridpasset så det var knappt sant alltså! :D Å bästa emilia tog typ huuur många bilder som helst med, så nu har jag skitmånga jag kan lägga upp här ;D Men idag får vi nöja oss med några stycken!
 
nu valde jag dock inte dom finaste, tar dom vid ett annat tillfälle ;) men se så fin han ääääär! 
 denhär gillar jag, kolla steget liksom! :o men JAG VET, jag är typ aalldeles för lång för honom och sitter som en kratta (stolsitsen kom fram där) menmen, ni får kolla på connect! ;) haha där ser ni även hur otroligt lycklig jag var för det gick så himla bra! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback