onsdagen - bra dag med skola å ridning med emilia! :))

Okej, ska försöka va lite effektiv nudå. Sen då kom iaf onsdagen, vilket var en sjukt bra dag! Hade en bra dag i skolan med mestadels vanliga lektioner, förutom spanska då vi hade nationella skriva, och det gick väl som det gick.. Nämen visst det var ett rätt bra å lätt ämne (semester typ), men jag tycker vi hade waaay för lite tid (inte ens en timma) å jag bara skrev å skrev massa random som jag säkert hade en hel del fel på men jaja, och sen hann jag knappt ens skriva klart förrens vi slutade.. Så det blev rätt slarvigt bara för det blev så stressigt så kommer ju INTE få a på det iallafall... Wellwell.
Sen förutom det hade vi vanliga onsdagslektioner, och sen på idrotten så hade vi dans å det var ju så pinsamt så jag bara ville dö.. Fast i början va det asgött, då lyckades jag å frida göra så vi fick dansa med varann, men sen fixade Karel det så underbart att jag fick dansa med den jag allra minst ville dansa med.. :@ (nämner inga namn..) gaah, eller det är väl inget större fel på han men ja, var verkligen skitpinsamt.. Fast jag försökte åtminstone lära honom ta rätt steg å inte trampa på mina fötter, men det gick ju sådär.. xd Haha aja, något pinsamt somsagt..
Jaja, vi fick iaf gå tidigare eftersom vi skulle på en "konsert" i ribbasalen så det var gött! 
Å jag hade väl inte jättehöga förväntningar på konserten, som var av några typ 9or från Växjö, men asså dom var verkligen HUR grymma som helst, sjöng asbra och sjöng både covers å egenskrivna låtar. Sen var det ju inte helt fel att en av killarna verkligen va såhäääär snygg med.. Hehe. ;) Så det var riktigt grymt! :D 
Å sen hade vi svenska, och sen slutade vi! 
 
Och då åkte jag somvanligt till emilia, åså fick jag åka ända från stamseryd till alboga med frida, å jag höll verkligen på å dö så snabbt hon körde (va ju dessutom lite feg efter olyckan..), haha satt och skrek typ xd
Aja gött å få skjuts iaf! Å sen då när jag kom till emilia gjorde vi somvanligt, pratade massa, åt våfflor, kollade lite i matteboken å sen hade emilia oxå musikläxa då hon skulle göra en egen låt på datan typ, så vi satt en stund med det med :) Å sen vid typ halv fem så gick vi ut i det UNDERBARA vädret, och så gick vi å tog in hästarna! Å jag fick ta Joysan, så då tog vi in dom, gjorde iordning dom lite snabbt och sen drog vi iväg!
Å denna gången tog vi skogsrundan, och det var så mysigt så! Det enda negativa var väl att Joysan är brunstig nu, så först var hon så seg så hon knappt ville gå ett steg, och sen när vi väl fått igång dom så typ bara drog hon iväg med mej, kunde verkligen inte lugna ner henne. Så efter vi gått i skogen å kommit ut på vägen igen, så satt jag först å stretade emot henne en stund, men sen vart jag ju typ helt slut så då bytte jag å emilia hästar, så jag fick appollo istället! Å han var NÅGOT lugnare å mer kontrollerbar, haha! Så det var lite skönt ;) Men jaja, å sen när vi kom tillbaka till stallet tog vi av dom alla grejerna å satte in dom i boxarna å fixade lite mat å sen gick vi hem till emilia! Å sen bytte jag om åså satt vi med musiken en stund till, tills pappa kom å hämtade mej! 
Å då åkte vi hem å åt och typ kollade på tv och satt vid datan :)
bild från skolan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback