olyckan och grillkvällen med tjejorna (haha fin rubrik)

Å sen kom då söndagen, som blev en av dom mest dramatiska dagarna i mitt liv, men kvällen blev ju lyckad trots allt! 
Men dagen började väl rätt normalt, kommer dock typ inte ett dugg ihåg vad jag gjorde?? Nämen jag tror att jag slappade här hemma på förmiddagen, typ var ute, och kanske gick en runda åså, kollade la på några program med. Men jaja, och sen var jag iaf tvungen att göra middagen igen (får fan alltid göra den numera?! -.-), men var iofs inte såå jobbigt då det bara va å lägga en färdig sås över några laxbitar hahhaha xD men rostade faktiskt solrosfrön med, och det blev verkligen sviiingott :D :D fast okej citronsåsen gjorde väl det mesta, men jaja haha.
 
Men iaf, och sen då så började jag väl att göra mej iordning å packa ner alla grejer jag skulle ha med till vår grillkväll, och sen när klockan var typ 10 över 4 så gick jag ner till vägen och väntade på elsa en stund då hon vart lite sen för hon glömt lite grejer å vart lite allmänt stressad. Men sen då åkte vi iväg, glada å nöjda att vi fått i all packning i moppen.
Å sen när vi kommer till rondellen i ölmstad så går det ju då väääldigt snett... Får först stanna å vänta på en bil, och sen när vi får igång moppen igen å ska ut ur rondellen, så bara ser jag att det är massa motorcyklar bakom oss, och i nästa stund märker jag att elsa typ inte kan styra moppen?! Så åker då RAKT fram och kraschar in i vägräcket som är skydd för ett skitstort dike vid sidan av, och sen i nästa sekund ligger vi på vägen båda två å det kommer fram typ 4 vuxna, som då är föräldrar åt hela det jä*la fotbollslaget som står vid krysset och ser allting.... Å elsa får typ panik å är SVINchockad såklart, å blir ännu mer när hon får se den "sönderslagna" moppen som typ hamnat under räcket. Å sen tar några vuxna hand om den medans vi står kvar och typ fattar ingenting, å en jättesnäll mamma rusar fram till oss å hjälper oss upp å frågar oss massa saker å står och liksom tröstar oss för båda är ju liksom rätt skakade (fast mest elsa såklart, jag fattade typ inte vad som hände) å frågar om hon ska skjutsa oss nånstans. Men då sa vi att vi nog kunde ringa elsas föräldrar, så då gjorde elsa det så kom dom typ 10 min efter. Å då hade vi redan ringt frida&lollo så dom oxå hade kommit dit, och sen så bestämde vi att vi skulle åka hem, plåstra om elsa som fått rejäla sår på knäna, och sen att vi ändå skulle träffa dom vid ramsjön trots det som hänt, för vi ville ju ändå inte att liksom hela kvällen skulle bli förstörd...
Så då åkte vi hemåt då med elsas mamma, hennes pappa kunde otroligt nog köra hem moppen (det var bara kåpan med lyset och det som tatt smällen, som tur var!) och sen så bara satte vi lite plåster på knäna å elsa bytte byxor osv och sen skjutsade anna oss till ramsjön dårå. Var ju såklart fortfarande rätt chockade men nu kunde vi mer typ skratta lite åt det bara för det hade vart sånt JÄKLA kaos och det gått så fel + då att ett helt fotbollslag med typ 7or å 8or stod å blev publik till allt hahahaha x'0 DOCK så kunde det ju gått otroligt illa, man vågar ju liksom inte ens tänka hur det kunde gått om det vart nån annanstans, typ i nån kurva med en bil bakom eller nåt.. :S Så hade ju en jäää*la tur måste man ju säga! Vet dock fortfarande inte vad det var som hände, men min teori är att moppen var överbelastad med våra grejer å typ skittung så den inte gick å svänga så snävt, men sen kan det ju även vart nåt annat med.. Men ah, kommer väl troligen aldrig få reda på det, men det var ju sjukligt obehagligt och just när jag såg räcket komma mot oss trodde jag ju seriöst att vi skulle dö... Men somsagt, vi kunde ju inte göra nåt åt det så vi kunde ju lika gärna ha det roligt med frida å lollo å typ skratta åt hela situationen! 
 
Så det blev faktiskt en helt underbar kväll där vid ramsjön, ute på en liten halvö typ! Haha guuud va vi skrattade å flummade, särskilt när vi skulle få till en eld som vi försökte typ 156000 ggr men knappt lyckades TROTS hur mycket fnöske å torr ved somhelst hahaha. Inte ens att sjunga en eldsång gick hahaha och tillslut lyckades jag nästan bränna ner hela ön x'd Så det gick ju sådär med korvgrillningen men lyckades ändå "grilla" bananerna med choklad och marshmallowsen, det viktigaste ju haha :DD å sen hade vi det så otroligt mysigt när vi satt där å pratade, och sen satte vi på Fucking Åmål och låg sen på marken med massa filtar å kollade på den i solnedgången (typ) :')) Å sen när fridas mobil dog så flummade vi ännu mer tills klockan blivit typ elva å det var dags å dra sej hemåt eftersom det blivit sjuuukt kallt.. Men somsagt, blev en mkt lyckad kväll TROTS det hemska som hände precis innan.. Aja en oförglömlig dag blev det ju iallafall!
japp, såhär fin såg moppen ut efter olyckan... 
tog tyvärr inga bilder under kvällen, så får bli några gamla från vår moppeutflykt till ölands brygga i höstas istället!
:D
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback