Tredje dagen i sälen!

Okej, då har vi kommit till tredje dagen, så vi kör igång direkt ;)

Och den dagen var då första dagen i slalombackarna! Och vi hade planerat att börja med tandådalen- hundfjället, och sen åka nån annanstans andra dagen :)
Så efter vi ätit frukost och klätt på oss osv, så begav vi oss bort till tandå dalen, där vi sen köpte liftkort. Å efter var det på med skidorna och sen var det bara att tuta och köra! :D
Så vi började med att ta en sittlift upp till toppen, där vi sen började med en blå backe. Det gick väl dock sådär haha.. Nämen asså det kändes som jag inte kunde/vågade göra nånting och jag typ plogade mej ner för halva backen och tyckte det var jätteläskigt haha :(
Men när vi sen körde den andra gången så fick jag jättemycket bra tips och kritik av Johan&Gustav, så då gick det BETYDLIGT bättre och jag kunde börja svänga och åka "normalt" liksom! ;)
Så efter det börjat gå bättre så tog vi oss bort mot östra sidan, där det typ bara fanns röda och lite svarta backar.
Så där körde vi ett tag, och det var asgoa, nypistade backar där och det gick bättre och bättre att åka och jag vågade släppa loss lite mer iaf! (är ju fortfarande asfeg men nu plogade jag mej inte nerför backen iaf x))
Sen efter några åk där så vart vi lite småtrötta och frusna, så då åkte vi ner till en värmestuga/café där vi sen satt och åt mackor och varm choklad :)
Å sen efter vi suttit där och värmt oss en stund så drog vi ut i backarna igen! Å så åkte vi i kanske lite mer än en timma till (Johan försökte få med mej i en aasbrant svart backe men när vi kom till kanten så vägrade jag och sneddade bort över skogen till en röd backe haha), och sen vid typ tolv eller nåt så tyckte vi att det var dags att byta fjäll haha, så då tog vi förbindelseliften (som jag ALDRIG kunde komma på när jag var mindre hahah xD) bort till hundfjället, där vi då sen spenderade de resterande typ 3 timmarna! :) Å vi började med att ta E8an upp till toppen, och efter det drog jag med Gustav&Johan till trollskogen (min absoluta favorit!!) haha :D Å jag tyckte som vanligt att den var skitrolig med alla hopp i skogen (trots att jag gjorde världens mest failade bell och åkte ner i värsta diket och fastnade där xd), men det tyckte tydligen inte dom, haha :( så det blev bara en gång, suck..
Aja, sen tog vi väl nån annan backe, och efter det åkte vi upp till topprestaurangen! Aom dock var heeelt ÖVERFULL med folk, men tillslut fick vi iaf ett bord och sen åt vi god mat (jag tog pizzaslice och varm choklad :D) och ssen satt vi där en bra stund och bara chillade och pt godis åså! :) Mys!
Aja, och sen gav vi oss ut i backarna igen! Å sen tog vi oss bort till liksom ett annat berg, som bara hade massa röda backar, som dock tyvärr var väääldigt uppkörda, tyvärr :/
Men dom sista backarna vi åkte, långbackarna, var RIKTIGT goa asså! Aslånga och härliga (dock helt fruktansvärt lång ankarlift, typ 20 min eller nåt :o).
Men sen efter några åk där så började man bli riktigt mör och fett trött i benen, så sen vid typ tre så ringde vi till pappa och sen åkte vi nåt åk till innan han kom och hämtade oss.
Å sen åkte vi hem till stugan och typ åt mat och spelade lite yatzy och sen bara chillade eftersom man vart sjukligt trött efter dagen..
Men en lyckad dag iaf med många härliga stunder! :D
 kexchokladbanan som verkade sjukt kul men som jag var för feg för att åka, dels för den verkade brant&isig och dels för liften ju gick precis ovanför haha xS

haha jag och mina skitfula goggles.. haha nä förlåt, det va min bror som köpte dom åt mej men dom såg mycket finare ut på bilden han skickade haha :/
haha xd

in the ankarlift ;P
haha jag inne på nån toa..