Fjärde dagen i sälen!

Obs detta skulle ju då publicerats igår men blev inte så haha.. Jaja vi är på fjärde dagen hursomhelst!
 
Idag var då vår andra slalomdag! :) Å eftersom vi inte var jättesugna på att åka i samma fjäll&backar som dagen innan, så bestämde vi oss efter många om och men att prova på Lindvallen istället! :) Hade först tänkt både trysil eller stöten, men det va för långt bort tyckte vi så det fick bli Lindvallen, eftersom Elsa bl.a alltid åker där och tycker det äger ;)
Så vid typ kvart i nio när vi gjort oss klara, så skjutsade pappa Johan och mej (Gustav ville bara åka en dag) till Lindvallen dårå!
Och sen vid Experium köpte vi liftkort, och sen tog vi med oss våra skidor till liften (och grävde ner vår ûberlilla ryggsäck i en snöhög utanför donken för vi inte ville ha med den HAHA), och sen tog vi på oss skidorna och tog sedan "Märta Express" upp till toppen! Och där började vi sen i en alldeles nypistad blå backe. Vilket ju låter helt underbart och borde vart det, men TYVÄRR så kändes det faktiskt rätt dåligt då jag hade helt FRUKTANSVÄRT ont i benen och fötterna efter gårdagen.. :/ Vet inte varför, men antar att det både var för jag var så ovan + att vi ju körde rätt hårt + att jag spänner mej typ aset när jag åker.. :/
Och iochmed att backarna där var typ aslånga så var det skitjobbigt och jag var tvunge att stanna och vila typ hela tiden för det gjorde så ont.. :(
Så det förstörde ju typ hela dagen lite kan man ju säga, eller asså vi hade det bra och roligt och det va fina backar osv, men det är ju inte så kul när man liksom inte kan åka så som man vill och ha ont hela tiden :(

Men jaja, hursomhelst så åkte vi i det området en stund först, och sen kände vi att vi behövde paus, så då åkte vi ner till en jätteliten mysig värmestuga och åt vår matsäck, kollade facebook, gick på toa och värmde oss :)
Å sen efter det körde vi några röda backar i mitten (då Johan gjorde snyggaste bellan och bara störtdök ner i backen av okänd anledning xD), och sen tog vi den klassiska Gustavsbacken (som var helt fruktansvärd, det kryllade av folk och var heeelt uppkörd, FYF*N!) och efter det drog vi bort till backarna som var längst åt höger/norr (?) som Elsa hade rekommenderat! ;)
Å jag tyckte att dom var helt okej, något uppkörda (såklart bättre när hon är där innan lovet) men annars så!
Fick iaf en favorutbacke, Uffe som va riktigt go! Smal, typ inget folk och lite kuperad typ med lite offipist i skogen åsådär! ;D
Å sen kom vi ner till en restaurang/bar, där Johan tyckte att vi skulle gå in och ta nåt att dricka, så sagt och gjort! :D Så han betsällde typ en halvliter öl haha, och jag fick varm chokladf med grädde, och sen tog vi chillinötter med ;D 
Och sen gick vi upp på övervåningen på den URMYSIGA stugan och satte oss i ett par sköna fåtöljer och sen satt vi där i säkert 45 min och bara pratade om allt från träning till mobiltelefoner och bara hade det allmänt gött! :D
Å sen hade klockan blivit typ två innan vi gav oss ut i backarna igen, och sen åkte vi typ en backe i samma område, men sen tröttnade tydligen Johan på dom, så genom att korsa massa olika backar och massa liftar så kom vi slutligen tillbaka till området där vi var först. Och sen åkte vi ner till donken och gick in där och sen åt vi där bland alla typ 1000 människor som var där -.- Aja, och sen åkte vi då de typ 4 sista åken i dom backarna där, de var dock inte så goa då jag hade ondare än nånsin och jag hade börjat hata Eva-backen då jag åkte den typ 40 ggr -.- haha. 
Fast sista åket va fint iaf som tur var! Å sen tog vi av oss skidorna, mötte vi upp mamma&pappa och sen gick vi till ica och köpte mat (var på FRUKTANSVÄRT humör då av nån anledning haha) och sen åkte vi hem, lagade mat och kollade på tv och hade en normal myskväll i stugan (vad jag kommer ihåg iaf!) :))
 
taggad tjej i bilen påväg till lindvallen :D
 
 
klassikern; snögubben :D

så freaking göttttt :D
RÄTT sliten tjej sen på mcdonalds.. xD
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback