Bästaste helgen i Västerås!! #1

OBS dethär skrev jag då i söndags så blir lite fail men orkar inte hålla på å ändra..
 
Heeeeej allihopa!! :D har precis (eller ja, för typ en timma sen haha) kommit hem från GRYMMASTE helgen på väääldigt länge, uppe i västerås hos syrran och Micke! Asså åh så sjukt kul har vi haft och vi har typ skrattat hela tiden och vi har gjort massa roliga&mysiga saker och bara haft det BÄST! Synd att det gick så sjuukt snabbt :( Men som tur är ser jag iaf tinna om bara tre dar! ;D
Men ja.. hur ska jag kunna sammanfatta om helgen? Haha får försöka att inte skriva så detaljrikt så KANSKE jag får ihop ett par inlägg dom närmsta dagarna.. ;) Så det är bäst vi sätter igång direkt :P
Det började då igår (herregud känns som typ en vecka sen!), tiidigt på morgonen då pappa skjutsade in mej till stan efter jag gjort iordning mej, ätit frukost, packat klart osv. 
Å sen då kom vi såklart typ fram i sista sekund och sen sa jag hejdå till pappa och sen hoppade jag på tåget! :)
Å då åkte jag ju först typ 45 min till falköping, så den biten gick vääldigt snabbt och jag hade det väldigt gött och bara kollade på allt fint utanför fönstret och läste lite och sådär :)
Å sen då vid typ 10 i 9 kom jag fram till falklping där jag då sen skulle byta tåg. Där upptäckte jag dock att det inte gick förrens om typ 20 min, så det var bara att sätta sej och vänta. Och sen vid då tio över så ropar dom ut att tåget är försenat och kommer inte förrens om en halvtimme.. Asså FATTAR ni hur lack jag blev eller?!?! Det var typ SVINkallt, jag satt typ ensam med massa alkisar och andra äckliga personer och jag hade absolut INGENTING att göra.. så den timman (!) som jag satt innan tåget kom gick verkligen OLIDLIGT långsamt och höll halvt på att frysa ihjäl med.. Så usch det var ingen rolig upplevelse!!
Menmen, sen vart man ju typ helt överlycklig när det slutligen kom, haha ;) 
Å sen hoppade jag då på det tåget, och tillbringade sen de resterande typ 2½ timma där :) Å det var så trevligt så, satt och spelade quizkampen, åt godis, läste och tänkte massa, och sen typ den sista dryga halvtimmen satt jag och sov ;)
Och sen plötsligt var vi framme i västerås, en timma försent.. ;) Men där stod iaf tinna och väntade på mej, och efter massa kramandes så gick vi bort till bilen, och sen körde vi hem till lägenheten, pladdrandes och skrattandes haha xD å sen när vi kom fram till deras underbara lägenhet så var micke där, och sen stod vi och babblade där en stund och typ packade in mina saker åsådär, och sen efter ett tag så åkte vi bort till deras garage, där deras andra bil står. Å jag har inte sett den innan men dom har pratat om hur otroligt liten den är och hahaha den var verkligen SUPERliten och skitsöt haha :D är typ som en blandning mellan en gokart och en sportbil haha, för man kan ta bort taket och sådär :D nåväl, där var vi sen en stund eftersom micke typ skulle fixa bromsarna, så då fick vi hjälpa honom lite med det åså :) men när det var klart så drog jag och tinna iväg först en snabbis till donken, där vi tog några cheeseburgare och åt dom i bilen. Å efter det så åkte vi bort först till en liten scrapbook- och bak-affär, jättesöt med MASSA pysselgrejer å sånt! Köpte dock inget där. Men sen åkte vi till en annan affär där dom hade allt möjligt för SKITBILLIGA priser, och där hittade jag fyra jättefina typ suffle-skålar eller vad det heter, behöver nämligen såna när jag ska göra chokladfondanter åså! :) Så det va bra!
 
jag på morgonen innan vi åkte..
haha sjukt coolt tåg som åkte förbi i falköping!
 
 
micke och tinnas skithäftiga lilla "sportbil" :D
 
i en av affärerna (helt ENORMA ljusstakar xD)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback