Andra dagen i sälen!

 
Sådääär, detdär tog ju inte alls typ 358 år att skriva! :D -.- Haha jaja nu SKA jag skriva ett inlägg om sälen, vare sej jag vill eller ej! ;) För jag har ju hittills bara skrivit två inlägg om det, och det va ju typ EVIGHTETER sen, så nu måste jag bli färdig nångång! Så nu kör vi :)
Och vi var då på andra "riktiga" dagen! :P haha känner att det blir ett väldigt drastiskt hopp här men ni får försöka hänga med xD

Men iallafall ;) Den dagen var en toppendag, bra och mysig!! :D
Vi vaknade väl ungefär vid åtta, och då var frukosten redan färdig :P Sen efter vi ätit frukost så chillade vi väl mest en stund, men sen vid typ tio eller nånting så bytte vi om till skidkläder och när vi var färdiga så skjutsade Johan ner oss till själva Tandådalen, där man ju då startar när man ska köra runt Kalven (hela tandådals-berget liksom), vilket vi planerat för denna dagen dårå. 
Så där satte vi på oss skidorna, och efter en helt OTROLIGT pinsam färd genom typ hela slalomskidområdet (höll seriöst på å dö där ett tag), så kom vi iaf ut på spåret och började vår runda då!
Och kan ju säga att i början var det rent ut sagt förjävligt, det gick BARA uppför i flera (?) km, det var en REJÄL motvind, man åkte precis bredvid stora vägen så ALLA bilar kunde se en, + att jag INTE var på mitt bästa humör, så när vi efter denna förjävliga uppförsbacke kom upp och möttes av en ENORM raksträcka istället för en lång nerförbacke som jag trott, så bröt jag ihop lite kan man säga hahaha. Men efter lite varm choklad och lite så blev jag piggare, och sen flöt det på betydligt bättre!!
Å efter några ytterligare km så kom vi även in i skogen (efter vi passerat typ alla slalombackar -.-), vilket var SJUKT mysigt och riktigt gött för där fick jag på riktigt igång tekniken och riktigt kände hur mycket bättre och snabbare det gick, och hur mycket roligare det blev!! 
Å sen sista typ kilometern kom Gustav&Johan och mötte upp oss (dom hade kört från andra hållet), och sen körde vi GÄRNET ända bort till våffelstugan (SNACKA om att jag var svettig som en gris när vi kom fram haha xd)
Så sen var det RIKTIGT gött att sätta sej i den varma, mysiga fäboden och äta våfflor och dricka varm choklad! :D Å sen efter vi suttit där och haft det najs i säkert 40 min så satte vi på oss skidorna igen, och började skida de resterande typ 4 kilometrarna till bilen!
Men den biten gick verkligen awesome, körde mycket längre fram&snabbare än mamma, och sen stannade vi vid vårt vanliga lilla vindskydd där vi brukar stanna när vi skidar där, och ställde oss och fikade lite, och sen öste vi på sista biten!
Å sen plötsligt var vi tillbaka vid bilen igen, där Johan redan var framme! Å sen efter Gustav&pappa oxå kommit tillbaka så åkte vi hemåt till stugan igen!
Å där duschade och bastade vi som vanligt, och sen gjorde Gustav mat som vi sen åt (NÄHÄ?! xd), och tjaa.. sen var vi väl rätt så slut så vi kollade väl mest på tv resten av kvällen.. :) Fast juste, jag, Johan&Gustav åkte även ner till Alpinbutiken nere vid Hundfjället och hyrde skidor åså, eftersom vi på onsdagen äntligen skulle åka slalom! :D
okej, nu gick det inte att ladda upp systemkamerabilderna, så dom får komma en annan dag, okej? 
Shit nu måste jag sova, måste upp tidigt imån för impn blire ju SLÄKTKALAS och jag är såhäär taggad (jag skiter i att jag är "för gammal" för å ha det!!), synd dock att inte så jättemånga kommer (ingen av mina syskon liksom, diss eller VAD?! :O) men Lisen grisen (haha min underbara kusin alltså) kommer iaf å det är väldans bra iaf :D men gonatt på er, hörs typ imån innan kalaset eller på söndag!
puss :*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback