Onsdagen - ledig dag med hoppning på örks och myskväll med tjejerna! :)

 Hallojsan! Har haft en mkt bra men väldigt chill dag! Berättar mer om det senare men måste ju fortsätta med förra veckan! Å detta inlägget skrev jag igår men glömde publicera, så det kommer nu dårå! :)

Å sen efter stockholm så hade vi då en ledig dag eftersom vi kom hem vid typ tre på natten. Så då sov jag såklart ut länge på morgonen, och sen ska jag bara försöka komma ihåg vad jag gjorde resten av dagen.. xd Haha nämen jag tror jag satt ute en bra stund å läste lite åså, och sen tror jag att jag gjorde lite mat och packade lite grejer till kvällen och morgondagen, och sen vid typ halv fyra så stack jag till stallet med moppepoppen, och hade därefter säsongens allra sista ridlektion (å kanske min sista lektion i grupp ever? Vem vet hur det blir på gymnasiet :’(). Var ju dock inte i min vanliga grupp utan samma grupp som förra veckan på onsdagen (oj kom på att jag aldrig skrev om den lektionen, whopsie), alltså en grupp med inte så rutinerade ryttare. Men det gjorde inte så mycket denna veckan heller eftersom det var dags för hoppning (igen hehe) :D Å jag vart väldigt lycklig då jag fick finaste pojken (hoffis alltså), hehe kanske inte så konstigt då jag önskade honom ;) Aja, då gjorde jag iaf iordning honom och sen gick vi ut och satt upp på ridbanan och red ner till parkeringshagen där vi då skulle ha ridlektionen.

Å där fick vi sedan värma upp dom självständigt i alla gångarter, så gjorde lite skänkelvikningar och bakdelsvändningar å jobbade sen rätt mycket i trav och sen i galopp och fick igång honom riktigt. Sen tog vi även några ”skutt” över bommarna som låg på marken. Men han kändes iaf jättefin och fräsch somvanligt! Å sen började vi då hoppa, värmde upp på ett kryss i trav å sen landning i galopp, å det var ju typ en barnlek för hoffman haha, + att det var jättelåga hinder. Men sen fortsatte vi med ett räcke på diagonalen då vi egentligen skulle travat även där, men det tyckte hoffis var supertråkigt så blev nån galopp där ändå haha, Åsa skällde dock inte ut mej för det ;) Å sen tillsist fick vi även hoppa stocken ett par gånger dom som ville, och då fick vi äntligen komma i galopp :D så då blev det äntligen lite roligare, men annars en rätt händelselös lektion.. Men är nöjd över bebis ändå såklart!!

Å sen på hästkunskapen hade vi för typ miljonte gången körning (rättså fett tråkigt), men denna gången blev det lite roligare då jag satt med två stycken som jag åtminstone kände lite halvt och som jag kunde prata med och faktiskt ha riktigt kul med haha, så kul att vi fick utskällning av åsa för att vi var ofokuserade enligt henne?! Haha, nämen så det var rätt kul ändå!

Och ja sen efter det så tog jag ju då moppen hem, och sen kom jag hem, duschade  en snabbis och sen stack jag iväg igen snabbt som ögat (med ett stopp vid kusinen å moster som kom gåendes på vägen) hem till elsa, där även frida&lollo hade anlänt!! :D å sen tillbringade vi då kvällen och natten där, eftersom vi skulle göra oss iordning till avslutningsfesten på torsdagen tillsammans! J Så då hade vi en supermysig kväll med pizzabakande (å ätande ;)), massa prat, lite tv-tittande och massa flum innan vi gick å la oss! Tror tjejerna blev lite trötta på mej på natten då alla ville sova haha, förlåt mej!! ;* Nämen somsagt en jättemysig kväll, enda negativa var väl att sixten var jätte osocial och elak, han bet nästan lollo å morrade såfort man kom i närheten typ?! Buhu L hoppas han är på bättre humör på midsommar!!

haha omotiverad bild men hade ingen annan.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback