lördagen - mkt slapp helgjour å på kvällen mysig ridtur med ella!

Okej, faasen va sämst jag är. Bara för jag tatt typ ett par dagarns bloggpaus för jag verkligen inte har haft tid å blogga, så händer detta: Jag har inte ens skrivit färdigt om FÖRRA helgen.. xd okej jag vet att jag inte måste, men hade redan börjat på detta inlägget åså.. Så publicerar det å liite om söndagen, å sen börjar vi på måndagen (lugn, hinner bara skriva lite om varje dag.. tror jag xd) !
 
Men ja, förra helgen var väl ingen PANGhelg direkt för jag gjorde typ ingenting, men såna helger behövs väl dom med i guess.. Men jaja, lördagen var väldigt slapp iaf. Vaknade sent och sen gjorde jag väl massa ointressanta saker, typ spelade piano, satt ute lite och typ kollade på tv. Röjde även upp lite bland mina kläder i fåtöjen,, behövs ALLTID, haha. Å sen efter det typ fikade jag lite, och sen vid två stack jag iväg på cykeln mot stallet i tron att jag skulle dit och ha helgjouren så som den brukar va, med insläpp, fodring, mockning osv osv, men sen när jag väl kom dit efter den ansträngande cykelturen, så var det först och främst värsta stora lokala dressyrtävlingen där med massa folk, och sen när alla åkt därifrån så hittade jag Ulrika, som jag skulle ha helgjouren med, och då sa hon att vi bara skulle gå ut i hagen å i princip kolla att hästarna stod på 4 ben, haha. Så så mycket var det vi skulle göra! Fick bara ta ut åsas häst i hagen med (varför ska dom alltid utnytta MEJ?!?) å sen gick vi då bara å kollade så att inte nån häst var skadad eller så, vilket ingen var! Å sen efter det så var vi typ klara, så var där i typ en halvtimme för att sen cykla heela vägen hem igen, värt! -.- Haha jaja gött å slippa skiten ändå! Så då var det bara å flåsa sej hemåt (herregud vad jobbig hemvägen är, hade typ glömt det, å då hade jag ändå mammas nya svindyra cykel ist för mitt ruckel till cykel haha) och sen när jag kom pustande hem så la jag mej väl typ i soffan en stund, standard haha. 
Och tjaa, sen kom väl pappa hem från hajken och så åt vi väl mat åsådär, och sen gick jag ut på en pw! 
Å när jag var påväg hem så smsade ella, å frågade om jag ville rida, å eftersom jag inte hade nåt bättre för mej så sa jag ja åså bestämde vi att jag skulle komma ner vid åtta!
Så då bara slängde jag på mej ridkläderna å sen cyklade jag ner dårå! 
Å sen hade vi en somvanligt MYCKET trevlig ridtur, å hade såklart askul i stallet både innan och efter och snackade heela tiden as usual! ;)) Å sen var det hur mysigt som helst när vi red för det var typ soligt (elr ja typ solnedgång) å vi travade/töltade en del och pratade massa å det var bara så sjukt himla mysigt!
Å sen när vi kom tillbaka till stallet så tog vi av hästarna grejerna å släppte ut dom i hagen, och sen stod vi ännu en lång stund å babblade i stallet, haha! 
Fast sen när klockan blivit typ över tio kände jag att det var dags å cykla hem så då gjorde jag det! ;)
Å sen såg vi väl på tv åsådär i think!
haha egopics @ stallet ;)
duckfaceeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback