fredagen - sjukt go dag med jkpgs marknad och firande hos moster! :D

Hallå allihopa! :D hoppas ni haft en bra måndag!! Min dag har vart bra, skriver om den senare, måste ju bara skriva färdigt om helgen först.. Eller egentligen var vi på ridningen men orkar inte skriva om det nu (fast det gick ju svinbra!), så börjar med fredagen istället :)
Å det var en riktigt himla go dag! 
Eller ja skolan var la rätt normal, hade typ dom vanliga fredagslektionerna förutom matten då vi såklart hade biologi igen, och även denna gång gick vi ut. Fast det är ju faktiskt rätt kul ;) Så vi gick upp på berget en sväng och det är alltid lika underhållande att gå ut med våran klass, hahaha har ju aldrig tråkigt iallafall! x) å sen på hemvägen mobbade emma, linnea och PAPPA mej för att jag går snett med min ena fot?! Pappa sa att jag gick som charlie chaplin, tror jag INTE tar det som en komplimang, haha xd Morr.. ;@ ;)) 
Nåväl, och sen flöt la dagen på somvanligt! 
Å sen efter so'n så stack då elsa, frida, lollo och jag in till stan med bussen eftersom vi skulle in på jönköpings marknad, tradition ju! ;) Å bussresan dit tog typ ett år, fast var samtidigt ganska underhållande då det kändes precis som om jag var med i en amerikansk highschoolfilm, hahahha xd 
 
Jaja, å sen när vi kom in till stada så gick vi direkt till donken, köpte med oss massa mat och trrängde oss förbi alla typ miljoner som var där, och slog oss ner vid bryggan vid kanalen, standard! Så jäkla gött :D å sen satt vi där typ aslänge och kastade typ 150000 pommesfrites till två ankor som höll till vid oss haha, sjukt kul xD Å denna gången fick vi inte måsskit på skorna heller, score! ;)
Haha anyway, och sen efter det så gick vi mest omkring både på marknaden och sen inne i några affärer, gick bl.a in på åhlens och införskaffade oss lösnaglar till skolavslutningen å prövade massa smink å annat, och sen gick vi å kikade lite på kläder och jag köpte FINALLY en primer som jag velat köpa i typ 58 år men aldrig har gjort då jag inte vetat vilket märke jag skulle köpa ifrån. Men bestämde mej för den nya från nivea som dessutom var på rea på h&m, och det är jag SJUKT glad över, den är nämligen heeelt awesome <3 fattar inte hur jag klarat mej utan en?! gud. 
Jaja, och sen gick lollo till sitt piano så då blev det bara vi tre kvar, så då gick vi först å kollade lite mer på marknaden å typ spelade på chokladhjul (vann EJ :@) åså, och sen gick vi och köpte massa gött (hehe tjockade i mej både en rem, en munk och brända mandlar.. hehhe ;)) och sen gick vi till vårt favoritställe- piren! :D klättrade upp på själva muren och bara satt där en stund och filosoferade över livet å om framtiden.. åh börjar snart lipa :'( Aja, var mysigt iaf! Å sen ringde elsas föräldrar som sa att dom skulle åka hem, så då åkte frida och elsa hem med dom medans jag tog ettan till huskvarna där mamma väntade, och sen åkte vi oxå hem! 
 
Å sen vart det bara hem en snabbis å ta in all mat åsånt, och sen cyklade jag och mamma iväg till min moster och morbror, eftersom min moster fyllde år! :D 
å sen hade vi en sån sjukt himla mysig kväll där! åh, satt somvanligt ute på glasverandan och vi åt massa god smörgåstårta å sen såklart tårta och kakor och massa godis, och sen bara satt vi där i solnedgången och hade SÅ himla kul som vi bara kan ha haha! :'D Å så var jag ute i trädgården med harry (deras extremt feta katt) och fick igång honom rejält haha xd Och sen satt vi där tills typ tolv, och då hade även min kusin John kommit :D
Så var en extremt mysig dag och kväll!
hehe whopise blev pisslångt..........
 
i skogen, haha!
haha egopic på bussen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback