förra tisdagen + de två grymma hopplektionerna! :D

Men HEJ allihopa! :D 
Hoppas ni haft en bra dag och en finfin långhelg! Min tillbringades ju då nere i bästa skåneland, åh vill ju bo där alltså <3 SÅ JÄKLA FINT! Å vi hade en mycket mysig helg därnere, dock lite kaos ibland men jaja ;)
Men det hinner jag ej berätta om nu då jag måste lägga mej snart för IMÅN STICKER JU VI TILL STOCKHOLM, weeehooo :D Så ah, men ska bara berätta lite om förra veckans första dagar, dom då jag red de amazing ridlektionerna u know ;D 
Hehe, så då börjar vi med tisdagen!
Var en helt okej dag i skolan vad jag kommer ihåg, eller juste det var då jag var sp FRUKTANSVÄRT kollosalt arg ja.. Hehe nämen det var för karin den JÄ*ELN gav mej B (!!) i hemkunskap?! Asså vafan, mej, elsa å lollo gav hon B?! Vafan har vi gjort sämre än dom andra?! :( Har liksom gått på mat&bak i tre år nu å tycker ärligt talat inte vi gör varken dålig mat/bakar dåligt eller skriver dåliga prov/analyser eller nåt sånt, så blev bara så jävla arg och besviken så jag typ ville börja gråta å skrika å kasta nåt på henne. Haha så ja, kan ju gissa att jag inte var en supertrevlig person den dagen.. MEN jag å tjejorna hade iaf världens mysigaste rast efter det och typ låg å solade på gräsplanen och sen gick till vår älskade lekplats, haha :'D å sen satt vi där och typ gungade gungbräda, gungade vanliga gungor åsånt, haha inte alls barnsliga.. xd nämen åså flummade vi aset å hade skitkul, så efter det vart jag på betydligt bättre humör iaf! ;P
Men ja, och sen hade vi då (passande nog höhö) mat&bak efteråt, och det var faktiskt så jä*la segt å tråkigt? Även om vi fick kakbuffé.. Så var faktiskt riktigt skönt att det var sista gången! (å när vi gick därifrån mumlade jag Ha ett jävligt bra liv, när hon sa att vi skulle ha ett trevligt sommarlov HAHAH)
 
Men ah, och sen då så åkte ju jag till stallet och hade dessa FANTASTISKA hopplektioner, haha! ;D 
Första gruppen var en grupp med väldigt varierad kunskapsnivå tror jag, endel kanske bara hade ridit ett å andra typ tre år, men mindre än jag iaf, men det gjorde ju ingenting eftersom det var hoppning!
Så då fick jag min älskling Hoffis som jag ju faktiskt aldrig hoppat, men var inte alls spänd eftersom jag visste att han var kung på å hoppa, som på allt annat! ;)
Å sen på lektionen så gick det riktigt himla bra, för å vara första gången åtminstone!
Hoppade bana, och visst det kunde gått typ 10 gånger bättre, men iomed att jag inte visste hur han riktigt var å hoppa var jag ju lite ovan, så det blev några lite konstiga hopp åså kom vi snett mot ett hinder och jag hade lite problem med balansen, och såklart mina skänklar -.- Mest innerskänkeln som jag behövde tänka på HELA tiden. MENMEN! Förövrigt var iaf Hoffis hur duktig som helst och bjöd så sjukt fint mot alla hinder, verkligen sög sej mot dom och det blev inte ett enda stopp eller rivning!
Så jag är supernöjd, och nästa gång går det nog ännu bättre! :)
Å sen på hästkunskapen så körde vi å då kände jag mej lite forever alone haha, men det var ju för att jag inte kände så många i den gruppen ;)
 
Andra hoppträningen kommer i annat inlägg!
 tisdagens outfit!
har jag sagt att jag gillar att ta egobilder? xd
 
haha världens minsta bild på hoffis men jaja! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback