måndagen- riktigt bra dag med skola och sen ridning med emilia!

Hallå allihopa! :) Har haft en sjukt slapp och go studiedag och har gjort lite av varje! Men får se om jag hinner berätta om den nu, annars blir det en annan dag. 
Men tänkte bara sammanfatta de senaste dagarna lite så jag slipper skriva allt på fredag (eller när det nu blir..) ;)
Så vi börjar med måndagen! Det var en sjukt bra&rolig dag, TROTS att stackars elsa var hemma för hon var sjuk.. Men iallafall så hade vi dom vanliga lektionerna, och jag vet väl inte om det hände så mycket spännande under dom förutom att vi hade rätt kul på dom och lunchen var SJUKT flummig, haha xd
Aja, sen när skolan var slut så gick lollo, frida, frida p och jag upp till 101an, eftersom emilia och jag bestämt att vi skulle åka tillsammans :) Så då mötte jag upp henne där, och sen åkte vi till stamseryd, hoppade av där och gick hem till emilia dårå :) Å vi hade SJUKT mycket å prata om, både i bussen, på vägen hem och hemma hos henne haha ;) Nämen va jättekul å ses igen å kunna prata massa! 
Aja, sen när vi kom hem till henne värmde vi lite mat, och sen kollade vi på oth en stund med, standard haha ;)
Men sen efter typ 20 min nånting så bytte vi om osv, och sen gick vi ner och hämtade upp filippa, och sen gick vi och hämtade in hästarna! Och jag fick ta Joysan som jag brukar nuförtiden, inte mej emot dock! ;)
Nåväl, sen gjorde vi iordning dom åså, och sen efter jag försenat oss med typ 345978 år så stack vi slutligen iväg, haha! ;)
Å det var så härligt å komma ut å rida igen! :) Vi red prästekvarn och det gick superbra! Hästarna var aspigga (särskilt joysan då hon inte gått på flera veckor), så hon drog iväg lite ibland men var ändå inte okontrollerbar, och snön hjälpte ju till lite med ;) Det var bara på stora vägen i slutet som hon var lite jobbig och gick supersnabbt och drog ner huvudet lite, men annars så var det en jättemysig runda med mycket prat och lite musik osv som vanligt! :)
Å sen när vi kom tillbaka så tog vi av hästarna grejerna och broddarna å satte på täckena oså, och sen fixade vi lite till i stallet och tog lite kort och så, innan vi sen gick upp till huset där mamma stod och väntade!
Å sen efter jag bytt om å sagt hejdå osv så åkte vi hem och åt pizza och såg på tv och sådär! :)
Så det var en mycket bra dag! :D
på morgonen..
suddig bild på sötaste joysan!
 emilia tog lite bilder på oss med men dom blev så otroligt fula på mej så jag vet inte vad.. Så får se om jag lägger upp dom nångång eller inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback