Isaberg! #1

Tjohej alla! :D idag ska jag för en gångs skull skriva om dagen först, och inte börja inlägget med å skriva om grancan haha! ;P
Men idag har vi då vart hela dagen på Isaberg och åkt skidor! :D Har vart en väldigt mysig dag med mycket skidor, vänner å mkt skratt, men oxå OTROLIGT mycket problem och lite dryga personer å sånt, vilket förstörde dagen rätt mycket tyvärr.. Men om man räknar bort dom sakerna har det vart en toppendag! ;) Så kan ju dra igenom den lite innan jag sätter mej framför tv'n ;)
Började då imorse då jag vaknade, duschade, åt frukost osv, och sen vid typ åtta åkte vi upp till elsa och hämtade henne, och sen blev vi skjutsade till ölmstad där vi sen fick vänta i typ över en halvtimme på bussen, seegt.. :/ aja vi hade ju varandras sällskap iaf, å sen kom lite annat folk med. 
Å sen då vid typ tjugo i nio kom slutligen bussen, och sen åkte vi då iväg, mot Isaberg! :D var väldigt trötta men taggade i bussen och bussresan gick snabbt!
Å sen vid typ tio var vi framme! Å då gick vi (typ) allihopa bort till skid uthyrningen och fick pjäxor, skidor, hjälm och stavar + liftkort, och sen var det bara å tuta och köra!! .. trodde vi ;) men nejnej, då gick det först inte att få på sej skidorna, inte för NÅN av elsa, frida och mej haha, men sen efter vi stått typ en kvart med det så hade slutligen alla fått på sej dom, och vi kunde ta knappliften upp. 
Å sen när vi kom upp uppstod nästa problem; elsas skidor ramlade av och hon fick inte på sej dom igen. Så då blev det så att hon fick gå nerför den röda backen ner till skiduthyrningen, och frida hängde med, men jag vågade inte åka ner för den backen det första jag gjorde, så fick lite panik, men sen kom Linnea och co och sen hängde jag med dom istället. Å utan att jag visste det hade jag plötsligt hamnat i en SVART backe, på första åket.. Kan ju säga att jag inte var överlycklig då, ville typ ta av mej skidorna och gå ner som elsa haha.. :( nämen jag kom iaf tillslut ner med nöd och näppe, fick ploga mej genom typ halva backen fast sen när vi svängde ner på den röda så vågade jag börja svänga lite (fast fortfarande halvplogar jag typ hela tiden och KAN inte åka med skidorna "ihop", det GÅR bara inte!!). Men sen mötte vi upp frida&elsa igen, (elsa hade nu fått sina skidor inspända), och sen tog vi allihopa sittliften upp till toppen.  
Å sen hade vi iallafall typ en timmas riktigt go skidåkning i typ alla backarna (jag åkte dock aldrig hela svarta), även om det gick rätt långsamt för mej och jag inte kände mej helt hundra i alla backar.. ;) Men vi hittade iaf en asgo röd backe som var rätt brant, men det var typ INGET folk där (när vi va där då iaf) och det enda som var negativt var sittliften, som var asläskig haha. Nämen så den åkte vi några gånger, innan vi sen åkte ner till värmestugan eftersom klockan blivit typ tolv, och det var dags å äta&fika lite :)
tog SÅKLART typ inga bilder (som vanligt..), så får bli lite googlebilder! Såhär ser pistkartan ut iaf! :)
tycker ändå denna bilden speglar rätt bra hur det såg ut (förutom att det inte var nån sol.. :/)
 
 
FORTSÄTTNING NÄSTA INLÄGG! (blev så JÄKLA långt haha..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback