Igår - okej skola, ridning med emilia och frida och hemmamys på kvällen!

Tjohej alla! :) Sorry för dålig uppdatering det senaste, men är jämt så trött nu för tiden så jag orkar typ aldrig blogga.. Men ska iaf försöka sammanfatta de två senaste dagarna!
Igår var en bra dag iaf, även fast det va måndag ;)
Men jaa, hade en helt okej och normal skoldag, men inget jättespeciellt hände väl under dagen vad jag kommer ihåg.. Förutom att vi på matten gick bort till syv:en och gjorde våra gymnasieval (hos typ jordens argaste syv, blev fan rädd för henne för hon var så förbannad haha xd) ! Så nu är det gjort, och det blev faktiskt att Elsa och jag valde Samhäll på peset båda två, men inte egentligen avsiktligt eftersom jag trott hon skulle gå på ED, men nu när jag tänkt efter så känns det ändå lite tryggt, bara för jag isåfall kommer gå och oroa mej hela jä*la sommaren över hur det ska bli att börja ensam i en klass.. Haha jag är fegast EVER, jag vet.. :(
Men sen får man ju se om vi kommer i samma klass osv, men troligtvis blir det ju så. 
Jaja hursomhelst blir det nog bra! Men iaf, efter vi valt då så gick vi tillbaks till lektionen, och sen rullade resten av dagen på i ett, typ! 
Å sen var klockan plötsligt två, och då gick jag precis som förra veckan, upp till 101an för att åka med emilia dårå :)
Å sen kom hon, och sen hoppade vi på bussen.. som var TOTALT överfull :@ å sen kunde vi inte ens stå upp, eftersom det stod TVÅ barnvagnar där, så då fick jag sätta mej vid en tjej i min klass och ja, det var inte en så trevlig upplevelse, höll på å avlida lite där.. Haha usch, som jag sa till emilia, ännu en traumatisk upplevelse! xd haha nä så farligt var det inte, men blev otroligt lättad när vi hoppade av i stamseryd och kunde prata med varann, haha! 
Aja, sen började vi gå dårå, men efter vi gått kanske 100 m så kom Emilias granne Vickan och hennes kompis och plockade upp oss, sjukt snällt då vi slapp gå så vi sparade massa tid åså ju! :)
Så då kom vi till emilia rätt tidigt, och då typ värmde vi mat, pratade massa och sen satte vi oss och kollade en stund på oth! ;) 
Å sen efter typ en kvart så gick vi och bytte om, och sen gick vi bort till hagen och hämtade in hästarna! :)
Å denna gång fick jag ta Connect, vilket var väldigt kul då jag inte haft honom på väldigt länge! :)
Så då gjorde vi iordning dom som vanligt, vilket ju tog en stund då broddarna ska på och betten måste värmas länge åsådär, men efter kanske 30-40 min kom vi iväg iaf, jag, emilia och frida som hängde med på sin unghäst.
Å sen tog vi skogsrundan vilket var mysigt som vanligt! Hästarna var dock helt ENORMT pigga, så Connect ville typ dra iväg i traven och galoppen, och sen i skogen blev han rätt taggad med vilket var lite läskigt i de brantaste nerförsbackarna.. ;) Men det gick ju bra! Å sen pratade vi massa skit och skvallrade om lite folk haha, fick veta lite roliga saker där om några.. Haha! x) Nämen ah, och sen efter typ 45 min så kom vi tillbaka till stallet och då gjorde vi det vanliga, sadlade av hästarna, tog på täckena, släppte in dom i boxarna och sen gjorde vi lite hö och emilia mockade osv, och sen tillsist försökte vi även ta lite bilder på mej och connect men dom blev nog GANSKA misslyckade då det var mörkt, connect ville bara äta och jag var ful som stryk.. haha. Så får bli en annan gång ;)
Aja, sen när vi gjort färdigt allt så släckte vi och gick hemåt igen!
Å där bytte jag om och sen pratade vi massa tills mamma kom vid lite över sex, och sen åkte vi hem och gjorde minipizzor, så jäkla gött! :D Å sen såg jag på farmen och FAMILJEN ANNORLUNDA (fasen vad jag längtat!! BÄSTA!) resten av kvällen typ! :D
 
Jahopp nu blev det sådär långt igen.. -.- Ska FÖRSÖKA göra ett kort nästa inlägg!
sötaste connect!
asså omg, när mamma kom hem med dom här tänkte jag typ, asså fyf*n va äckligt, man kan ju inte blanda choklad med pepparkakor ;o Men sen när jag smakade typ DOG jag så gott det var haha, helt stört! :o ni måste testa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback