grym dag med skidning med pappa, ny liten häst och myskväll!

Å sen idag har vart en riktigt grym dag! :D Började dock dagen med att sova aaalldeles för länge, skulle sovit typ till nio men det blev typ kvart i elva istället.. :/ Jaja så kan det gå! 
Anyways, sen masade jag mej iaf ner till köket, gjorde lite go frukost med bl.a yoghurt med hallon i (favoriten lätt!), och sen tog jag det vääldigt lugnt en bra stund. 
Men sen bestämde jag&pappa att vi skulle åka till bunn och åka skidor, för vi inte gjort det i år (brukar göra det rätt mycket annars), så sagt och gjort, efter vi bytt om, packat lite fika och vallat skidorna så drog vi iväg dårå! 
Och det var så sjukt härligt och komma ut och röra på sej framförallt, och sen att åka längdskidor är faktiskt riktigt kul, iaf när det är lagom kallt, vindstilla och platt, haha! ;) Nämen var ashärligt, och inte ett dugg jobbigt, fastän vi körde kanske 6 km eller så. 
Å sen när vi åkt typ halvvägs så satte vi oss på en brygga vid en ö, och åt cupcakes och drack varm saft, goaste! 
Å så ringde även Johan, var jättekul å prata med honom, har knappt pratat med honom heller sen jul typ!
Å sen pratade pappa lite med honom och så planerade dom lite till fjällen om TVÅ VECKOR!! ÅÅH så taggad jag är!!! Bästa ju! :D 
Men ah, och efter dom pratat så drog jag&pappa iväg igen, och sen åkte vi en bit till, bort mot badplatsen (där några mkt irriterande moppekillar åkte omkring och var så otroligt "coola" som åkte på isen och stegrade med mopparna -.-), och sen vände vi och åkte slutligen tillbaka till bilen. 
Å när vi kom fram till den träffade pappa såklart på nån gammal elev som han skulle hälsa på och prata med i en evighet, och sen åkte vi hem. 
Å sen påvägen hem så upptäckte jag att det inte var tre hästar uppe i hagen vid gården, utan fyra stycken, så när vi kom hem var jag tvungen å gå dit och kika vad som nu hade kommit ;)
Å sen när jag kom fram såg jag att det var en helt BEDÅRANDE liten varelse som kommit dit, nämligen världens sötaste lilla shettis (eller om det var en minishettis?), å han var så SJUKT söt!!! Haha blev helt paff så söt han var xD Så var tvungen å gå in i hagen å hälsa på lillen, och guud va social och mysig han var! Ville typ stå vid en hela tiden och hängde efter en haha :') Dock blev jag sjukt arg på "trollet" som jag kallar en av hästarna, för han var jätteelak mot lillen :( Jaja, sen kelade jag lite till med honom, å sen fick han en stöt av eltråden när han ville lukta på mina vantar haha, stackarn! 
Nämen ja, sen efter ett tag så sa jag iaf hejdå till den lilla sötnosen och sen gick jag hemåt!
Å sen duschade jag, och sen åt vi middag! :) Å sen gjorde jag efterrätt, glass med varma hallon och hemmagjord chokladsås, som på nyår! Åh saknar..
Jaja, och sen såg jag på världscupshoppningen som vanligt (Roffe kom tvåa! :D) och sen dess har jag typ bara suttit här.. Å nu måste jag logga ut för pappa ska ha datan.. 
Men ja, så har min helg sett ut! Å imån blir det skola igen.. :/ Men även ridning med emilia, så nåt att se fram emot iaf! :)
Men ha en fin kväll hörrni! Puss :*
ååh titta bara på honom!! :'D
ååh så liten och söt!! 
haha får inte nog av honom!! x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback