Grym dag med ridning med Ella, brända mandlar och tv-kväll!

Sådär, blev ett gc-inlägg ikväll, mer orkar jag inte.. Ska gå å lägga mej snart, är sjukt trött + att det blir rätt tidig uppstigning imån då det blir stan med kanske lite shopping, annars typ bad/badminton/skidor eller nåt (haha värsta friluftsdagen xd), å sen äta nåt gott med ;) nämen så det blir nog bra! :)
Men tänkte bara berätta lite om idag + i torsdags, som jag aldrig hann berätta om igår. 
Men idag har då somsagt vart en riktigt grym dag! Vaknade dock rätt sent, typ elva, hade planerat å gå upp typ 9-10 men det gick såklart inte, snoozade bara hela tiden.. ;)
Men jaja, sen messade jag ella, som sa att jag kunde komma typ om nån timma. Så då gjorde jag värsta goa frukosten med gröt å macka med honung på hehe, och sen såg jag lite på tv innan jag gick och bytte om osv.
Å sen gick jag bort till ella dårå! :)
Å så såg jag henne i hagen, och sen gick vi båda ner till stallet med hästarna. Var sjukligt kul å se na', var riktigt längesen, mer än en månad typ! :o Så hade ju huur mycket som helst å prata om, så pratade typ konstant när vi gjorde iordning hästarna, när vi red, och när vi kom tillbaka haha. Nämen det var jättemysigt, red en lite längre runda bort mot Broxvik, och vi bara skrittade eftersom Vidur inte ridits typ sen jag red honom för kanske, 5-6 veckor sen. Så vi tog det väldigt lugnt men hade skitkul ändå å vi babblade på hela tiden ;)
Men hästarna var hur duktiga som helst, jättelugna och PIGGA, asså vidur var superpigg, trodde han skulle vart skitslö haha! ;) 
Så det var askul! Å sen kom vi tillbaka, sadlade av hästarna å släppte ut dom åså, och sen gick vi in till ella en sväng, där vi sen satt nån timma i hennes kök och drack varm choklad och snackade ännu mer om allt mellan himmel och jord haha! Men riktigt mysigt var det! :) 
Å sen hade klockan redan blivit fyra, och jag var lite smått tvungen att gå hem. Men vi ska börja rida lite mer nu åså tänkte vi så vi hinner ju ses mer! ;)
Å sen gick jag hem dårå, och sen typ kollade jag lite på tv och hjälpte mamma med maten, och sen åt vi och sen fick jag då idén att göra brända mandlar! Så jag letade upp ett recept på google, vilket visade sej vara typ assvårt, så det gick inte så bra och kan säga att dom blev FÖR brända, usch! Så då testade jag Leilas recept istället, vilket var MYCKET lättare och dom blev så sjukt mkt godare! :D så dom smakade ändå rätt likt såna man köper på marknader å sådär, och dom gick vääldigt snabbt åt här hemma haha x) Så det får det bli å göra igen! :P
Å efter dom var klara så typ duschade jag och sen har vi sett på tv hela kvällen och nu sitter jag här samtidigt som jag kollar lite halvt på Sagan om ringen, som går på tv ikväll :)
Men okej, hinner nog inte berätta om torsdagen idag heller tyvärr, så får typ bli imån eller nåt.. 
Men ha en bra dag imån hörrni, och godnatt! :*
vidur och nonni, saknar dej fina lilla häst, hoppas du har det bra i hästhimlen <3

Kommentarer
Frida ;D säger:

Sv:
Nej du! :*
Ohja det ska vi göra den till!! ;D <33
Puss :**

2013-01-13 | 11:14:13
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback