Dressyrlektionen med Benito! :)

Å när jag kom dit gjorde jag precis som vanligt, åt, kollade bloggar, gjorde lite läxor, bytte om, pratade med några, gick ut till stallet och kollade vem jag skulle ha, osv. Å skulle då ha Benito, som förra veckan 
Så då gjorde jag iordning honom, och sen flummade jag&alva runt lite och jag gick runt och tiggde komplimanger om mina nya ridbyxor, eftersom alla endast la märke till ALVAS nya ridbyxor och inte mina!!! Haha xd
Nämen sen gick vi iaf ut, och jag va ju bombis på att vi skulle som vanligt rida i ridhuset, men NEJNEJ, vi skulle rida på ridbanan, i typ 15 minus bara för det va så "ljust"!!! :@ å där stod jag med typ höstjacka, skittunna vantar och inga underställ.. whopsie. Så ni kan ju bara gissa hur jag fullkomligt typ DOG när vi skrittade fram, asså gud har nog ALDRIG frusit så mycket..! Åh fyfan. Men SOM TUR VAR blev man ju varm sen när vi kom igång, annars skulle jag ju fasen aldrig överlevt!!
Men hursomhelst, denna gången var typ 1000 ggr bättre än den förra veckan, för nu hade vi vanlig hederlig dressyr istället för WE! :D så blev superglad och taggad, och det smittade nog av sej på benito för han var JÄKLIGT pigg och faktiskt väldigt samarbetsvillig denna gången! :D Vi övade mestadels på öppna, och att försöka få hästarna att gå i form och samla sej osv, och sen var vi även en del på volterna och galopperade rätt mycket, och det gick verkligen superbra, särskilt öppnorna och galoppen! Men visst, han kanske inte direkt gick ner i SUPERFIN form, för han är ju en rätt "typisk" ridskolehäst, eller va man ska säga, men tror nog ändå han såg rätt fin ut i slutet, för han kändes fin iaf! Sen att jag måste bättra min sits, mina armbågar och mina skänklar är ju en annan sak, men jobbar på det!
Men annars så var jag faktiskt väldigt nöjd över detta ridpasset! :)
 
Å sen på teorin hade vi som i tisdags, balansövningar, och FYF*N va vi flummade... asså gud x'd alva var helt galen och sprang runt som en liten råtta, och dom andra var typ likadana, å sen ville dom att vi skulle göra en jättepyramid med 9 pers osv.. haha såg nog rätt kul ut xd Nejmen så det var rätt oseriöst, men eftersom jag redan gjort det en gång så gjorde det ingenting ;P
Å sen kom typ mamma vid tjugo över sex eller nåt, och sen åkte jag hem, gjorde mat, och typ såg på tv  och satt här resten av kvällen ;)
Å FASEN va långt dethär blev, (men har iaf bestämt att jag ska börja göra mera styckesindelningar då det är skitjobbigt å läsa en hel text, fattar inte varför jag aldrig börjat med det? antar att jag är för lat.. ;)) Å jag som tyckte jag börjat tröttna på å skriva såhär mycket..?! Haha kommer aldrig gå å sluta x( Aja, läs om ni vill, tvingar INGEN! ;)
Men nu är klockan mycket och ska nog snart gå å lägga mej, men hoppas ni får en bra helg så hörs vi antingen imån eller på söndag! (Och ja, hann SÅKLART inte skriva om idag.. jä*ligt dålig ovana dedär.. -.-)
Puss :*
inte så passande bild haha men ah..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback