Dag två på gran canaria- nyårsafton!

Och idag har oxå vart en bra dag! Inte lika rolig som igår dock, men bra för å vara onsdag som jag brukar säga ;)
Men får se om jag orkar berätta om den, annars har det väl inte hänt så mycket speciellt egentligen.. 
Men jag tänkte fortsätta med grancan-inläggen nu så får vi hoppas jag hinner med ett eller två idag med :)
Å vi var på nyårsaftonen tror jag :) 
Det var väl egentligen inte en SÅ himla speciell dag, utan liknade dom andra dagarna rätt mycket förutom fyrverkerierna och festerna nere på stan och så. Men det var en mysig dag iallafall! 
Började med att jag vaknade vid typ tio då mamma å pappa gick iväg på långpromenad.
Då blev jag ensam kvar men det gjorde inget, chillade först och sen tog jag med mej lite saker och gick upp till poolen och solade! (standard) ;)
Sen efter en stund kom tinna, och då solade vi ett tag till innan jag gick ner och hämtade frukost. Å sen efter nån timma gick vi ner till "Patalavaca city" (som är typ obefintligt egentligen, haha) för att leta biluthyrning. Slutade med att vi fick gå till hotellet nedanför oss, där dom faktiskt hade en bil åt oss, till skillnad från dom andra uthyrarna!
Å sen när vi fixat det så gick vi bort till Anfi, där vi sen var iallafall ett par/tre timmar! Å såklart solade vi och badade (var riktigt skönt i vattnet även om det var lite kallt i början), å så åt vi pizzaslice och glass med. Men sen efter ett par timmar gick vi först ut på "hjärt-ön" (konsthjord ö som ser ut som ett hjärta), som faktiskt blivit SUPERFIN sen sist, för nu var den klar! Aja, sen åkte jag&tinna upp med hissen, och så gick vi och kollade på huset/radhuset dom bodde i för två år sen, å så snokade vi lite där innan vi gick ner till stranden igen.
Å sen vid fyratiden begav vi oss hemåt eftersom vi skulle träffa Mickes föräldrar kl halv sex. Så då gick vi hem, bytte om osv och sen gick vi först bort till Tinna, Micke och Lindas lägenhet och kollade på den och hälsade på Linda, som var jättetrevlig, och lägenheten var typ HUR fin och mysig som helst! Helt stört va fin den var! Men sen var den ju privatägd med så ah (haha hus-nörd är jag..) ;)
Men aja, sen gick vi iaf ner då till Åke och Britt-Marie och hälsade på dom, asgoa var dom verkligen! Å sen satt vi och pratade på deras veranda tills solen gick ner ungefär, och sen gick vi hemåt igen. Å sen spelade vi lite Uno och myste, och sen gjorde vi iordning oss eftersom vi skulle på restaurang kl åtta.
Så sen gick vi ner typ vid kvart i, och sen hade vi en supertrevlig kväll där på den jättefina restaurangen som låg på strandpromenaden, även om det skjöts raketer PRECIS jämte oss hela kvällen och vi fick vänta i över en timma på maten.. ;)
Men servitrisen var ASTREVLIG, stämningen var jättemysig med massa folk,  och maten var god (tog schnitzel med pommes) och efterrätten var helt outstanding! Var typ världens godaste glass med hemmagjord chokladsås och varma hallon! yummieee :D 
Å sen efter vi suttit där i över 2½ timma typ, så gick vi bort en sväng till Anfi och kollade vad som hände där lite, fast sen var vi tvungna att gå hemåt eftersom vi skulle se fyrerkerierna därifrån. Å sen kom då tolvslaget, men blev faktiskt besviken då raketerna bara varade i typ 10 min, istället för typ 25 min som förra gången.. Å så var det inte lika häftigt heller, å så kände jag att allt bara var allmänt trist, så blev så deppig att jag bara gick och la mej i sängen och råkade somna med kläderna och allt på.. Fast sen efter nån timma tog jag av mej allt och fortsatte sova.. Så en sådär avslutning av dagen, men annars en mycket fin avslutning av 2012! <3
 
samma sak här, var så mycket bilder från den dagen så bilderna blir aaaaassmå.. tyvärr.. aja ni ser ju lite förhoppningsvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback