Dag sju på gran canaria - hemresedagen! :(

 
Hejsan allihopa! ;)
Denna dagen har vart sjukt bra&rolig, alltså precis så som tisdagar brukar va, haha x)
Men mer om det senare!
Nu är det då dags att skriva det allra sista inlägget om gran canaria, haha både skönt för mej och er tror jag ;P Nämen är lite kul å kolla tillbaks sen å komma ihåg va man gjorde åså :)
Men nu ska jag inte prata mer utan nu kör vi!
 
Sen kom då dagen som man inte ville skulle komma- hemresedagen.. Usch aldrig kul, men som tur var gick planet rätt sent så vi fick ändå några timmar hemma och vid poolen åså :)
Men vi vaknade väl typ vid nio, och sen åt vi frukost för sista gången i patalavaca (fy..) och efter det började vi packa. Hade ju RÄTT mycket å packa om man säger så men kan säga att det tog typ en kvart för mej att bli klar med det, tillskillnad från när dagen innan vi skulle åka då det tog typ 2 timmar å packa, haha ;) Så blev ju då klar med det väldigt snabbt (var ju dock lite FÖR snabb då jag glömde mobilladdaren..) så det var ju väldigt skönt för då hade jag ju några timmar på mej tills vi skulle dra till flyget! 
Så medans pappa&mamma blev kvar i lägenheten å fortsatte packa och städa osv, så gick jag upp en stund till poolen hehe :P
Å sen gick jag ner, hjälpte dom att städa lite åså, och sen blev la klockan typ ett innan vi slutligen "sa hejdå" (haha) till vår underbara lägenhet och låste och lämnade nyckeln. (skulle gjort det tolv egentligen men min familj är som den är..)
Å efter det tog vi med oss alla våra väskor bort till Åke och Britt-marie och lämnade dom där och pratade lite med dom, och sen sa vi även hejdå till Tinna, micke och linda som skulle åka till flygplatsen vid halv två redan. 
Å sen så låg vi en bra stund borta vid deras poolområde (som var så sjukt mycket finare&lyxigare än vårat!! :o) och solade (en sista gång..) och pratade med Britt-marie.
Å sen vid typ halv tre gick vi bort till deras lägenhet igen och gjorde iordning oss och lite sådära, och sen var det bara å bära upp alla väskor upp till gatan igen där taxin stod och väntade. 
Sen sa vi hejdå till Britt-marie och sen lämnade vi underbara Patalavaca och åkte mot flygplatsen. 
Å sen efter typ 25 min kom vi fram, och sen tog vi med oss väskorna till terminalen och sen var det bara att först och främst försöka hitta stället där vi skulle checka in, och när vi hittat det fick vi vänta i en typ 2 mil lång kö, i säkert 40 min, och sen var vi JÄ*LIGT stressade när vi skulle gå igenom säkerhetskontrollerna (där pappa såklart fastnade), eftersom det var typ 20 min tills planet skulle gå.
Men vi hann iallafall och så gick vi ombord på planet. Och efter vi väntat i typ 40 min på typ ett försenat par, så lyfte vi och lämnade då världens bästa gran canaria.. Haha hade typ tårar i ögonen för det var så sorgligt.. :'( Men jag kommer igen!!
Jaja hursomhelst var det dock SÅ ruttet att mamma, pappa och jag inte fick sitta bredvid varann, inte ens på samma rad liksom, så de följande sex timmarna satt jag typ bredvid två 40åringa killar, och jag fick DESSUTOM sitta innerst (vilket var iofs bra för jag kunde se ut genom fönstret) så när jag skulle på toa fick dom liksom resa sej upp 2 ggr haha, usch. 
Men hursomhelst gick flygresan trots allt väldigt bra och otroligt snabbt och jag roade mej iaf med å sitta och gapflabba åt "gömda-kameran"-program och andra saker på tv'n, och sen sov jag även nån timma eller två, och sen lyssnade jag på musik osv! Å så kollade jag såklart ut ur fönstret hela tiden haha, var sjuuukt coolt då det var helt bäckmörkt och man åkte över storstäder, typ Paris! :)
Så flygresan gick ändå väldigt smidigt tycker jag, och sen plötsligt var det dags att landa i gbg! 
Å sen efter vi landat gick vi och hämtade våra väskor osv, och sen satte vi oss på det SVINDYRA kafét på landvetter och satt sen där kl ett på natten och åt typ paj och pannkakor haha xd
Å sen efter det började vi rulla hemåt, och då sov jag typ hela tiden, och sen när man kom hem var man oxå rätt död så hälsade bara på de MKT efterlängtade katterna oså, och sen däckade jag typ ;)
Men anyways så var det en UNDERBAR resa, precis som förrförra vintern, och längtar redan tills vi åker dit nästa gång! 
Å förlåt för otroooooooligt långa inlägg och för det tog sån enorm tid haha x0 aja, nu blir det inte sånt här förräns efter sportlovet, då vi vart i sälen, MWOHAHAHHA! :D hahah ;P
Å medalj till er (om det finns nån) som orkat läsa! 
PUSS! :*
 
hejdå underbara, fantastiska, världens bästa gran canaria.. åh nu börjar jag gråta :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback