Dag sex på gran canaria!

Halloj allihopa! :) Hoppas ni haft en bra måndag! Min har vart rättså bra ändå, rätt normal åså :) Men innan jag berättar om det tänkte jag skriva det näst sista inlägget om grancan, sen är det över *phju* ;) Nädå det har inte vart såå farligt, tar bara sån himla tid! Fast får ju skylla mej själv att jag måste skriva ner ALLT som händer mej, haha xd
Men iallafall så kör vi nudå! :) Å då har vi somsagt kommit till fredagen, som var sista riktiga dagen på gran canaria dårå, lite trist att vi var där så kort dennas gången, blev ju typ bara lite drygt 5 dagar som vi var där, liksom, eftersom det blev två resedagar.. Menmen, vi tog tillvara på sista dagen iaf och det blev en riktig toppendag med mycket sol och bad! :)
Vaknade som vanligt runt 10, och sen åt jag lite frukost osv, och sen gick jag upp till poolen och låg sen där och solade i typ 40 min. 
Sen kom mamma&pappa tillbaka från deras vanliga promenad, och då åt vi lite mer frukost och sen vid typ tolv gick jag&pappa ner till Anfi (för sista gången, snyft..). Där var vi sen typ tills solen gick ner och hade det riktigt bra! Åt baguetter som vi hade med oss, solade, badade flera gånger (var asvarmt i luften den dagen, typ 35!), bjöd Mickes familj på glass, läste, lyssnade på musik osv och njöt riktigt av sista dagen på stranden! 
Å sen helt plötsligt hade klockan blivit nästan sex, och solen hade börjat gått ner. Då begav vi oss hemåt, i solnedgånge, var så SJUKT fint vid strandpromenaden då, å jag tog typ 1000 bilder! :)
Å sen påväg hem stannade vi och bokade bord på en restaurang som heter Cueva Pirata, där vi velat äta sen vi var där för första gången men aldrig gjort förräns nu då. Så vi fick bord vid åtta, så då var det bara hem och duscha och byta om osv, och sen gick vi ner till restaurangen! 
Å där hade vi sen en supermysig kväll med SKITGOD mat (jag åt grillad kyckling och bakad potatis + det godaste vitlöksbrödet jag nånsin ätit) och ÄNNU godare efterrätt! Dog lite så god den var haha, det ena var typ massa olika goda glassorter + chokladsås och så, och sen den godaste var typ värsta "chokladbomben" med chokladglass/mousse, med rinnande choklad inuti typ, och sen som ett skal av choklad utanpå! :D åååh vill ha NU..!
Men ja, så det var rätt underbart ;) Å sen vid typ tio gick vi hem, och sen satt jag en stund uppe vid poolen och lyssnade på musik (och vågorna) och tänkte oså, innan jag gick ner och kollade på tv och läste :)
Så en riktigt bra sista dag vart det! <3
gjorde faktiskt två collage från denna dagen, tog så mycket bilder.. men här först ser ni massa goa pool-och strandbilder! 
och här är massa olika blandade bilder från stranden, strandpromenaden, området där vi bodde, solnedgången och den underbara restaurangen cueva pirata! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback