Dag fem på gran canaria!

Helluu allihopa! :) Hoppas ni haft en grym lördag hittills! Min har vart toppen, har iofs typ bara hunnit med å rida med ella å sen försöka göra brända mandlar å sen suttit vid tv'n haha, men det har vart en riktigt rolig och skön lördag! Men mer om det senare, vill hinna göra iaf ett inlägg om grancan först så jag blir färdig nån jäkla gång!! Haha ;) 
Så, var va vi..? Jo, på torsdagen. Den dagen var en otroligt blandad dag av några anledningar, så den var först riktigt bra, sen bra, sen riktigt pissigt och sen okej.. Men kan ju dra lite om dagen ändå. 
Vaknade vid typ 9, och sen gjorde vi som dagen innan, åt frukost, gjorde baguetter att ta med, bytte om, packade osv, och sen hann jag ligga en stund vid poolen med, innan Tinna kom. 
Sen hade klockan hunnit bli typ halv tolv innan vi kom iväg, men sen åkte vi iallafall. Å först drog vi bort till Arguineguin (grannstaden), där mamma ville köpa lite vykort och sånt. Så medans hon gjorde det gick jag och Tinna runt i lite klädaffärer å kollade :) Hittade en affär som jag typ blev TOTALT kär i eftersom dom där hade helt UNDERBARA kläder, väskor, smycken osv! Dessutom hade dom typ dom finaste (och billigaste oxå haha) klänningarna jag sett, så hittade typ 1000 saker som jag ville ha, men köpte dock (snål som jag är somsagt) bara tre saker sen senare på kvällen då vi åkte dit igen.. Men fick iaf med mej typ jordens finaste klänning, superfina shorts och en apsnygg väska som nu blivit min absoluta favorit! :D och allt detta för typ 450 spänn?! :O Så kom på sen att jag lätt skulle köpt massa mer saker, typ ett par jeans som jag hittade, men pappa&mamma vägrade åka dit igen, så tyvärr :(
Jaja, hursomhelst, efter vi då vart i affären och även gått lite i en galleria lite längre bort, så mötte vi upp mamma&pappa och så gick vi ner till Norska kyrkan och kollade lite och *frossade* (haha) i choklad vi köpt hehe :D
Aja, å efter det hade det gått typ 2 timmar, så då var det dags att åka mot Maspalomas! Å efter vi letat som galningar efter parkeringsplats, så hittade vi en tillslut (efter lite panik då bilen stannade typ mitt i allt å vi hade typ 3 bilar efter oss), och efter det så gick vi och satte oss på nån mur vid nåt stort EU-hus (eller nåt) och åt vår matsäck vi hade med oss. 
Och när vi ätit färdigt så gick vi till själva stranden/öknen dårå. Å sen började vi gå, eftersom vi planerat att vandra lite där i öknen. 
Så jag&tinna gick raskt iväg, med musik i öronen, och till en början var det ashärligt, gick precis i vattenbrynet och det kom vågor på ens fötter och vi gick och gick i evigheter typ, i minst 3-4 km eller nåt. Å sen så började det bli lite kaos men ah, inget å skriva om här.. Men iaf löste det sej men det drog ju iallafall ner hela dagen kändes det som, så det va inge kul, även om vi gick längs strandpromenaden och åt på restaurang vid vattnet och så.. 
Men jaja, sen efter vi vart där ett tag så åkte vi slutligen hemåt igen. Å tjaa, sen hade mamma, pappa och jag iallafall en rätt trevlig kväll hemma med lite tv, snacks och sånt, å sen åkte vi då en sväng till arguineguin och köpte mina saker i affären och tankade (fick ställa bilen i nerförsbacke så vi kunde rulla igång den, SNACKA om att folket på stan glodde.. fyfan va pinsamt det var.. x'd) å sen åkte vi tillbaka till hotellet med skitbilen, och ställde den i uppförsbacke denna gången så dom skulle få upptäcka hur kass den var, HAHA! xd
blev iaf ett gäng härliga ökenbilder (å lite på shoppingen med, men bilder på det jag köpte kommer!) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback