Dag ett på Gran Canaria!

Första riktiga dagen var en riktig slappardag som var otroligt skön då det var pangväder hela dagen, sol och precis lagom varmt, inte för varmt och inte för kallt (dvs sånt väder som det typ alltid är på grancan) :)
Men iallafall gjorde vi inte så mycket saker utan slappade mest!
Var ju hursomhelst SJUKT gött å vakna upp till sol, blå himmel och VÄRME och med en utsikt över ett blått fint hav :) Så vi vaknade typ vid niotiden nånting, å sen gick mamma och pappa till affären och köpte frukost, som vi sen såklart satt ute och åt! Å frukostarna där är ju inte helt fel där heller, nybakade baguetter, god yoghurt, asgod juice och suupergod frukt (sharonen där är AMAZING!), hehe :D
Aja nu ska jag sluta prata om det, haha, men sen efter vi suttit en BRA stund och ätit, så gick jag upp till den älskade poolen (som iofs är så kall att man knappt kan bada i den, fast pappa gör det SÅKLART ändå -.-), och sen la jag mej där och solade en stund. 
Å sen efter jag legat där och lyssnat på musik, läst lite osv i kanske 40 min, så gick jag och mamma ner till butiken och köpte kaffe, kakor och glass, som vi sen satt ute i solen och åt :D
Å sen hade klockan redan hunnit bli typ kvart över två innan vi kom iväg till stranden. Och sen tar det ju sin lilla tid att gå hela strandpromenaden dit med, men den är ju så fin så det gör ju inget! :)
Så då var vi framme på Anfi lite innan tre (som jag saknat den stranden!!) och sen var det bara att börja leta efter en liten plätt att ligga på, vilket INTE var lätt då stranden var HELT packad med folk den dagen..! Men tillslut efter många om och men hittade vi en liten plätt, och sen tillbringade vi typ tre timmar där och hade det gött!
Låg och solade, badade (inte jag dock den dagen), läste och sen gick vi och åt pizza mitt i allt med, riktigt gött!
Å sen var vi där nån timma till innan solen gick ner och det blev lite kyligt. Då traskade vi hem igen, i solnedgången. Å när vi kom tillbaka fräschade vi till oss lite, och sen kom Tinna! Å sen när vi var iordninggjorda så promenerade vi bort till den närmsta restaurangen som låg typ 300 m bort, där vi sen åt! :)
Jag tog tomatsoppa och vitlöksbröd + creme caramek till efterrätt, ASGOTT alltihopa! Å sen hade vi en trevlig och rolig kväll där! :) dock hade pappa typ damp hela tiden för han tyckte servitören var så jäkla otrevlig HAHA xd
Aja, och sen vid nio ungefär begav vi oss hemåt igen, och sen resten av kvällen chillade vi väl mest och så satt jag ute på altanen och läste lite innan jag la mej typ efter midnatt :)
 
kände att det skulle bli sjuukt jobbigt å ladda upp typ 20 bilder till varje inlägg, så får köra med collage igen, hoppas det går bra? Å hoppas det inte blir så smått att ni inte ser vad det är på bilderna..! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback