Sälen - resedagen!

Heej allihopa!! :D Har haft en riktigt grym födelsedag med massa vänner, tårta å sånt dära gött, men tänkte att jag berättar mer om det senare så börjar vi med Sälenresan istället!
Det är dock lite olyckligt att jag inte hade tid/orkade skriva i dagboken om dagen då vi reste till sälen, alltså för en dryg vecka sen, för eftersom jag har SÄMST minne kommer jag inte ihåg typ NÅNTING.. Menmen, det var ju resedag så finns väl egentligen inte SÅ mycket att skriva om, men kan ju försöka komma ihåg lite iaf!

Vi började iallafall resan rätt tidigt på söndagsmorgonen, typ kl åtta eller nåt. Sen körde vi raka vägen till skövde för att hämta upp brorsan, och jag sov typ hela vägen dit så var lite förvirrad när vi plötsligt var i Skövde, haha x) Jaja, sen hämtade vi då Johan och fick se deras nya soffa i lägenheten åså, och sen sa vi hejdå till Erika och sen drog vi!
Å sen hade vi en rätt go resa upp, som trots att den var så lång gick SKITSNABBT för jag hade ju Johan som sällskap i baksätet och sen smsade jag med kompisar, sov en stund, lyssnade på musik och kollade på film på datan med :) Å sen stannade vi ju ett par gånger med och gick på toa, köpte godis och lite sånt med :) 
Men sen kändes det som det gått bara ett par timmar när vi sen typ 5 timmar efter kom fram till Mora flygplats, där min andra bror flugit till från Malmö! 
Så där såg vi när det lilla planet landade på det pyttelilla flygfältet, och sen mötte vi upp Gustav där och packade in allt i den överfulla bilen (den har nog aldrig vart så fullproppad, och då hade vi ändå takbox!), och sen tryckte vi fem in oss i bilen och körde bort till Mora centrum, där vi skulle äta.
Och olyckligtvis så tyckte mamma&pappa att vi skulle äta på nån "jättebra" indisk restaurang, som jag redan från början inte ville gå på för jag hade en magkänsla av att det skulle vara rätt äckligt. Och jag hade rätt, FYF*N va vidrigt det var, eller inte kanske restaurangen i sej men maten.. uuuuusch, kunde verkligen inte få i mej den. Var typ en buffé av både indiska och typ lite halvsvenska rätter och BLÄ.. Ska man äta indiskt så ska man göra det utomlands tycker jag! Nej så den var inte nån höjdare och fick ju inte i mej jättemycket kan jag ju inte påstå.. Menmen, sen var det iaf en lättnad när vi hoppade in i bilen igen och började köra mot Sälen! 
Dock var den korta bilresan nog den smärtsammaste jag upplevt, satt inklämd mellan mina ganska biffiga bröder som en jä*la inpackad sill och kunde inte röra mej ett piss och satt HUR obekvämt som helst så jag typ fick ont överallt.. Så det var ju sådär lagom kul det med.. Var dock otroligt härligt att åka igenom själva Sälen med alla upplysta backar, all snö, alla små stugor osv! Men GUUUD så skönt och underbart det var när vi kom fram till "vår" fina lilla stuga!!! :D Åh så kul å se den igen, var ju typ 4-5 år sen senast så jag kom knappt ihåg hur det såg ut + att dom hade renoverat den osv, men den var lika mysig nu som då! :D
Så sen var det bara att börja packa in alla grejer, och sen efter en stund stack jag, mamma & johan till den fina lilla affären/köpcentret nere i tandådalen som ligger några minuter bort, har tillochmed saknat den/det haha för de är oxå jättemysigt på nåt vis!! x) Men iaf, där köpte vi då nödvändiga saker som pålägg å sånt till kvällen, och så även mat&godis till morgondagen osv. Å efter det drog vi hem till stugan igen och så packade vi upp lite mer och "installerade" oss, och sen tror jag vi lagade nån mat eller kvällsmat eller nåt och sen hade vi väl typ bara myskväll med tv och så och bara tog det lugnt efter den ändå ganska långa resedagen! 
Gustavs flyg!
i bilen!

Kommentarer
Frida ;D säger:

SV:
Haha varsågod!! :**
nejdå det är lugnt xD haha,du äger iaf! ;D
puss <33

och haha ja, va snygga vi va alltså..!! xD ;D :* <33

2013-02-18 | 22:14:25
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback