rätt bra dag med nationella prov, en lektion och go eftermiddag!

Varning för skitlångt inlägg (vetefan varför det blev det egentligen? xd aja läs om ni vill! ;))
Hejsvejs allihopa! :) Hoppas ni haft en bra dag, vare sej ni haft nationella eller ej ;P
Nämen idag började vi ju då på riktigt med nationella i svenska och jag tror (eller hoppas iaf!) att det gick rätt okej! Satt ju då först en timma och läste ett häfte (handlar om identitet och utseende) på kanske 10 sidor, och sen läste man det nån gång till bara för att vara på den säkra sidan. Och sen den sista typ halvtimmen satt typ alla bara och käkade godis och skrattade för det var så jobbig stämning, haha xd
Aja, sen fick vi iaf en halvtimmes rast, då vi pratade, gick på toa på osv, och sen vid kvart i tio körde vi igång "på riktigt" dårå.
Och sen följde då ca 2½ timme till därinne i klassrummet, då vi satt och svarade på alla typ 1738404637383 frågorna som då handlade om häftet vi läst i. Så då var det bara att göra sitt bästa och försöka skriva och förklara så bra som möjligt, dock var en del frågor rätt konstiga så man knappt fattade, och en del var bara jobbiga för man verkligen var tvungen att tänka efter och skriva mycket ochsådär.
Menmen, jag försökte skriva så bra jag kunde och så utförligt som möjligt, även om jag kan ha missuppfattat ett par frågor och formulerat dom lite fel.. Men jaja får se hur det gick, det visar sej ju! ;) Men var ändå inte såå farligt ändå och det gick faktiskt SJUKT snabbt, trots att vi satt där i nästan 4 timmar och skrev.. Det enda som var riktigt segt var typ de sista 45 minutrarna, då typ alla skrivit färdigt och man hade typ INGENTING att göra.. Eller läste väl några sidor men det gjorde ont i min nacke och jag var rätt trött, så då satt man där och typ kollade ut genom fönstret.. x) okej satt och målade av typ framsidan på min bok på bänken med, haha xd å sen sista kvarten var man typ så otålig och rastlös att man verkligen höll på att spricka av skratt för typ ingenting (som när andreas lite diskret tog upp en center ur sin godispåse och började lite försiktigt att tugga på den x'd) hahahaha.
Så sen var det VÄLDIGT skönt när klockan blivit kvart över tolv och vi äntligen fick gå ut därifrån!! ;)
 
Å sen hade vi då två timmars håltimma eftersom idrotten blivit inställd, så då satt vi först i mediateket och tänkte kolla på nån kul film, men sen stängde såklart Gunilla så då fick vi resten av tiden sitta typ först i sofforna borta i vårat uppehållsrum och äta massa godis och flumma, och sen förflyttade vi oss till sofforna vid kafét och var där de sista typ 45 minutrarna och flummade, valde sucktröjor och pratade oså! :) Så var en rätt trevlig långrast ändå ;P
Å sen hade vi då vår enda lektion för dagen, som SÅKLART var svenska -.- Haha men den var la rätt flummig, okej en del människor var rätt jobbiga&dryga men jag och elsa satt mest och skrattade åt oss själva och pratade med emma&frida p, och sen tjatade lucas typ halva lektionen om att han skulle få min choklad som blivit över (?!) och sen fick vi även reda på vad vi fick på våra skrivuppgifter inför nationella som vi då skrev för typ 3 veckor sen, och jag skrev ju en debattartikel (tror jag det var? eller krönika kanske haha) nätmobbning, och för den fick jag A :D :D haha trots att jag glömt rubrik (smart!).. Nämen så det blev jag väldans glad över!! :D
Nåväl, sen vid tre slutade vi ju iaf och sen tog vi bussen hem! Å med lillabussen fick jag uppskjuts hehe, score! ;) Dock gick jag direkt upp till hästarna och hälsade på dom en sväng, och sen gick jag även in till Thelmas flock som är i hagen bredvid, och typ ALLA fåren kom till mej och villle hälsa.. UTOM THELMA som hellre ville äta!!!! THAT BITCH!!!!! :@@ hahahah hon är så jäkla osocial!! morrrr... så då blev jag lite sur på henne, så då tog jag av deras mat och gav till hästarna istället, mwohaha ;P
Å sen gick jag hem, typ! Å väl hemma så kollade jag en gång till (haha) på farmen från igår och åt lite korvstroganoff, och sen ringde jag syster som vi planerat redan i morse :) å GUUUD va vi pratade asså, munnarna gick i ett i nästan en timma hahahah xd ah mycket hinner hända på en dryg vecka kan jag säga! xd måste berätta vad man gjort, va man ska göra, berättta om program man sett, planera saker osv haha :D nämen sjukt kul som vanligt å prata med henne och att kunna prata om precis allt! Sen har vi planerat att jag ska åka upp till dom i västerås snart med så vi kan ha en myshelg där med utflykter, bio, lägenhetsmys åså! Så blir nog awesuuuuum!
Jaja, sen efter vi då babblat i typ 50 min så var det dags och lägga på, och sen dess har jag typ bara gjort lite spanska, suttit här och kollat på farmen! :)
Och till min förskräckelse såg jag att Sveriges mästerkock inte kommer idag då det är dum fotboll istället :( Så blir väl å sitta här och kolla på film&serier istället, rätt mysigt det med!
Men nu har jag skrivit ALLDELES för mycket här och ska nu sluta, ska bara publicera mitt påbörjade inlägg om i söndags med!
Aja ha det bäst så hörs vi antingen senare/imån! :)
Puss :*
min outfit idag! (dock hamnade typ hälften av mina chokladkakor på tröjan.. BRA FRIDA!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback