Ni får låtsas att det är söndag idag haha xd

OBS OBS OBS!!! DETTA SKULLE PUBLICERATS I SÖNDAGS (lite efter här alltså.. xd) så låtsas att det är söndag nu allihopa! xD
 
Och idag har oxå vart en väldigt skön och go dag (även om man har liite söndagsångest nu, särskilt efter det som hände i fredags..)!
Men ja, jag vaknade typ vid lite över tio, sen låg jag och läste lite och sen gick jag ner och gjorde banan&jordgubbssmoothie! :D å sen åt jag det och macka till frukost, och sen satt jag och kollade fb en stund åså,  och tyckte jag hade jääättemycket tid på mej innan jag skulle va hos ella vid tolv för å rida.. ;) Men såklart va jag tvungen å diska och fixa massa saker, så blev asbråttom där på slutet, så kom typ en kvart för sent.. Så jäkla typiskt mej! Haha jaja det gjorde ju inte såå mycket ;) Men sen träffade jag ella som stod och mockade i stallet, och efter vi snackat ett tag så gick vi och tog in hästarna! :) Å så gjorde vi iordning dom medans vi pratade massa som vanligt, var ju några veckor sen sist så var ju mycket å prata om ;P
Aja, sen när vi var färdiga (och efter ella vart tvungen å springa upp och hämta hjälm och väst till mej eftersom jag glömt det?! Asså LYCKAT!!!!) så drog vi iväg dårå! :) Å eftersom vi kommit fram till att vi behövde mer varierade ridvägar, så bestämde vi oss för att gå på liten upptäcktsfärd och se vart vi kom nånstans! ;)
Så vi red först bort mot bunn, och sen vid ett ställe som heter Hambo så svängde vi in på en skogsstig, och sen följde vi den tills vi sen kom ut på vägen igen! Så blev ju bara en liten ny väg, men ändå! Å nästa gång tar vi en annan :) Men sen tog vi även en liten extrasväng i skogen, våran lilla favoritstig, är så himla mysig! Å så är det perfekt att galoppera upp för sista backen :D Så det blev ändå en supermysig runda, och hästarna var riktigt pigga (även Vidur!) och i slutet va han så pigg att vi kunde både trava/tölta en bra bit och sen även då galoppera uppför hela backen! Inte illa ändå, med tanke på att han rids så sällan. Nämen så det var askul! Å sen pratade såklart jag&ella nonstop, hela vägen haha, går inte å sluta typ! x) Nämen är så himla gött å bara prata och prata och prata haha.. Jaja, sen när vi slutligen kom tillbaka till stallet så sadlade vi av hästarna osv, och sen stod vi en lååång stund och snackade innan vi tog ut dom i hagarna, och sen när vi gick tillbaka så stod vi och babblade på i säkert 20 min till haha, så sen blev vi väldigt förvånade när klockan redan blivit typ tre, haha! x)
Men ja, å sen var det iaf dags för mej att kila hemåt och låta ella vila sina öron ifrån mitt babbel haha xD
Så då sa vi hejdå, och sen sprang jag hemåt (vette fasen vad jag fick all denna energi från idag?! haha) och väl där pustade jag iaf ut lite och typ chillade en stund och så ;)
Å sen åt vi mat, och efter maten så tog jag&pappa med oss våra skridskor och cyklade iväg till dammen, där det nu blivit rätt fin is! :) men vi bara skoj-åkte lite i kanske en halvtimme och typ "spelade" lite hockey och åkte runt lite bara typ ;) Men gött ändå å komma ut å åka lite, första gången i år ju!
Jaja, sen åkte vi ner till våra grannar för att hämta en tröja pappa glömde där förra helgen (dom va påväg till oss med den haha), och sen åkte vi hem och hade en rätt mysig kväll med lite tv och sådära! :)
Så det vart en väldigt mysig helg! :D
gammal bild på skrutten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback