Igår- mysig söndag med något missslyckad skidåkning, bullbakande och lite annat fix!

Tjena mors alla! Sorry att jag bara hann publicera ett inlägg igår, hann bara börja på detta.. Men nu kommer det iaf och sen ska jag försöka hinna skriva ett onlägg om idag med! :)
Nåväl, igår var oxå en bra dag då jag fick lite mer gjort iaf! :P

Började med att jag sov lite kortare än dagen innan, eller ja till typ halv elva haha. Sen gick jag ner och gjorde typ samma goda frukost som igår, och sen satt jag läänge och läste i Systrar i jeans, goaste! :D
Men sen efter nån timma så gick jag iaf upp och gjorde mej lite iordning och satte på mej skidkläder åsådär, eftersom vi tänkt åka en sväng vid typ tolv, men sen blev jag och pappa fast en bra stund framför teven där det var Sprint för herrar (är ju skid-VM nu), och det va faktiskt asspännande eftersom sverige typ ledde hela tiden nästan, och sen i slutet så var vi SÅHÄR nära på att ta guld (haha JÄ*LAR va pappa skrek då xd) men sen kom nån ryss och tog det så vi fick bara silver :@ haha men jaja, det va lite kul iaf ;P
Men sen gick vi iallafall ner och tog på oss pjäxorna, och sen tog vi på oss skidorna och drog oss bort mot åkrarna där Ellas pappa kört upp spår med sin pistmaskin (japp ni hörde rätt han har en pistmaskin!! :O), och bara påvägen dit höll jag på att dö, haha xd 
 
Och kan säga att det INTE gick bättre i spåren, HAHA alltså gud, började med att jag typ blev asgrinig eftersom det va så bakhalt och jag typ inte hade nåt fäste, och sen efter typ hundra meter så skriker pappa nånting men jag hör inte vad, och VIPS så tvärnitar jag ofrivilligt och faller rakt fram på mage typ HAHAHHAH asså måste vart fulaste ever x'd men jag blev typ så chockad att jag började störtböla som ett litet barn, inte för det gjord ont eller så men blev så paff hahahah x'D så sen låg jag bara där i spåret en stund och tyckte synd om mej själv xd men efter ett tag kom jag upp igen, och sen gick det lite bättre... tills vi kom till en skitbrant backe där det svängde tvärt åt höger, å där ställde jag mej och började skrika bara för det va så brant hahaha xD å sen fick jag ploga mej ner sakta, sakta xD fast sen när jag kom dit andra gången så tänkte jag, äh vafan jag kör väl bara! för att liksom övervinna rädslan, något jag inte skulle gjort då jag föll precis i kurvan hahah x( nåväl, sen körde jag ett varv till på den banan, och sen en liten extrasväng, och under den tiden hann jag ramla typ 3 ggr till hahaha, alltså typ mer än vad jag gjorde under hela sälenresan.. xd 
Så sen vart jag trött på skiten och hängde med mamma hem hahah x)
Å sen när jag kom in så gick jag och duschade, och sen typ en stund efter så började jag leta upp receptet på bullarna vi fick i fjällen (eller dom hann jag inte berätta om va? aja iaf JORDENS godaste bullar är det!!) och sen va jag tvungen å skriva av det åsådär, men sen kom jag iaf igång med dom! :)
Å sen tillbringade jag de följande typ tre timmarna i köket och bakade dom otroligt avancerade bullarna.. skulle va massa olika saker i dom och de skulle jäsa i typ en timme totalt och så skulle man göra värsta fyllningen + att det var den största deg jag nånsin jobbat med, asså den var GIGANTISK, och då var det bara halva satsen.. ;) Menmen, sen tog jag ju lite pauser då&då mellan jäsningarna och typ åt (asgod) middag osv, men sen var det en OTROLIG lättnad då jag PRECIS innan ponnyakuten började, tog ut den sista plåten ur ugnen.. ;) Å sen var det då provsmakning, och jeeeeesus va mamma&pappa överdrev, dom ba; ALLTSÅ HEEERREGUD det var dom absolut godaste bullarna jag nånsin ätit!!!! Och: dom smakar ju som wienerbröd frida!!!! Osv osv, och jag ba, asså snälla.. Haha visst dom blev kanske dom typ bästa jag gjort för dom smakade ju ungefär som dom i fjällen, men asså man behöver ju inte överdriva SÅ jäkla mkt.. x'd å sen tycker jag dock dom blev något för salta, då man skulle ha salt med ägget man penslade över, och tog nog en ANING för mycket där, hehehe.. Så ah, men annars blev jag nöjd för dom blev rätt lika dom vi ätit :P
Aja, efter det såg jag då på ponnyakuten, och sen fixade jag massa saker, typ tog på ansiktsmask och gjorde lite såna nödvändiga saker, och sen valde ut kläder för veckan osv :) Å sen satt jag typ vid datan resten av kvällen som vanligt! ;)
Så det blev en mysig söndag! :)
asså fråga mej inte riktigt vad det här är för en bild hahahah, men det var igår när jag skulle ta bild på mitt hår typ, fast den blev inte så lyckad.. xd men iaf, se vilken sjuk skillnad det är på färgerna i hårbottnen och i topparna! :O slitet är det oxå.. haha får nog ta å pallra mej till frisören och klippa&slinga/färga det, men jag vill typ inte för jag vet att hon kommer kapa av typ 1 dm :( haha jaja ilandsproblem egentligen..
Nåväl, tog ingen bild på bullarna men dom såg ut som vanliga typ "snurrade" knutna bullar fast dubbel size typ, eller iaf blev en del helt enorma haha x))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback