Gårdagen med ännu ett we-pass på min älskling! <3

Hej btw! ;) Hoppas ni haft en fin lördag! Min har vart riktigt skön, får se om jag hinner/orkar berätta om det ikväll, annars tar vi det en annan dag!
Men tänkte bara skriva ett inlägg om gårdagen, men ingenting om skoldagen för i stort sett var den ju piss, fast där i slutet blev den iaf bättre, när vi köpt godis åså ;) Å så hade vi liksom rätt kul de typ två sista lektionerna, så SÅ farligt kanske det inte va, men morgonen.. fyfan säger jag :S Jaja nog om det!
 
Efter skolan gick jag, frida och lollo upp till 101an, där även frida p och emma var, och sen satt vi med dom då, och sen hoppade jag av vid stallet IGEN, eftersom jag inte fick plats i hoppgruppen på torsdagen då heller, och eftersom dom annars skulle brunnit inne, så satte jag upp mej i en grupp på fredagen oxå dårå. Visserligen en grupp som var OTROLIGT blandad, en del var rätt duktiga och kanske hade ridit i typ 2-3 år, medans andra var typ nybörjare ;o så ah, men skitsamma!

Kom ju iaf dit rätt tidigt, typ kvart över två, så då satt jag först och tänkte göra matteläxan på nätet, eller va man ska säga, men det blev så smått på mobilen så jag sket i det och kollade bloggar å fb istället ;)
Å sen åt jag min matsäck, och kollade lite när Åsa&Mia red sina hästar, och sen bytte jag om och vid typ kvart i fyra gick jag ut till stallet och kollade vem jag skulle ha. Å denna gången skulle jag ha min älskling Tabris, så blev såklart jätteglad! :D Så då gjorde jag iordning den lilla tjurisen (fast han var inte så "farlig" denna gången) och sen gick vi ut till ridhuset.
Och jag visste ju vad vi skulle ha, så var ju förberedd för ännu ett we-pass ;)
Så efter vi suttit upp så gjorde vi precis som dagen innan, red fram självständigt, först i skritt och gjorde några av momenten, och sen även i trav och galopp. 
Å sen när vi skulle köra igång med banan så fick såklart JAG börja, eftersom jag kunde banan.. -.- Gjorde dock lite fel i dubbelslalomen då vi skulle göra lite annorlunda än dagen innan, men jaja. Men sen tycker jag det flöt på rätt bra, bara att han gick typ ett steg fram när vi skulle göra halt två gånger. Sen blev jag iofs rätt irriterad på mej själv för jag va så jä*la slarvig i volterna och svängarna osv :@ Men jaja, och sen andra gången gick allt riktigt bra, och fick till ett riktigt bra hopp över hindret med bra fart&flyt, men sen efter hindret så lyckas jag rida PÅ en hel jä*la pinne?! Asså verkligen mitt PÅ den så den typ ramlade.. ASSÅ HUR LYCKAS MAN?!?!?! Asså jag dööör.. Så jäkla pinsamt x0 haha men antar att jag blev typ velig och visste inte om jag skulle ta ut svängen eller inte, och så blev det rakt fram istället x'd så det var ju jäkligt pinsamt, och förstörde typ hela lektionen kändes det som haha, men är så himla känslig och vill att allt ska bli perfekt.. Så eftersom det hände, + att jag va väldigt slarvig ibland så tyckte jag denna lektionen inte kändes lika rolig som dagen innan, men aja ska inte ställa så höga krav på mej själv.. Menmen, i övrigt gick det ju bra och min älskling var iaf HUR duktig som helst!! :*
Nåväl, sen hade vi då hästkunskap i typ en kvart eftersom vi ridit en kvart över tiden, haha xd Så vi pratade typ bara lite om we och om aktiviteterna under lovet osv.. Men kan bara säga att det är sån jäkla tur att vår grupp är en så bra&rolig grupp med massa roliga människor i, för FYF*N vilken tråkig och vidrigt stel grupp det här va asså.. Usch nästan obehaglig känsla, typ ingen pratade med varann?! Skumt..
Jaja hursomhelst, sen stannade jag typ till kvart i sju och kollade på när en vuxengrupp red dressyr, rätt kul å kolla på faktiskt, haha! Och sen kom mamma och sen åkte vi hem och åt pizza och sen satt vi typ vid teven resten av kvällen och åt massa snacks och godis! :D
min outfit igår!
jag i stallet.. ;)
haha liite suddig bild från vuxengruppen..
 
min underbart fina ritning av we-banan! haha fattar ni nånting? xd
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback