Fortsättning på förra inlägget - ridningen!

OBS! Fortsättning på förra inlägget, som aldrig publicerades igår..
 
Å där gjorde jag PRECIS som jag brukar göra, åt, kollade bloggar, gjorde matteläxan, bytte om, gick ut till stallet, pratade med dom andra och kollade vem jag skulle ha. Å denna gången skulle jag ha Snuitje, och det blev jag ju glad för! :) Dock blev jag mindre glad när jag fick veta att vi skulle ha WE ÄNNU en gång..! -.- (fast sen visade det sej att det var rätt kul ändå, men ah ;))
Jaja, sen flummade jag och Alva loss lite som vanligt och hon hade lite damp som vanligt, och sen gick jag ut till min häst och gjorde iordning honom lite snabbt (han såg ut som ett litet grått troll för han rullat sej så i hagen, sjukt jobbigt -.-) och sen gick vi in i ridhuset och red fram dårå! 
Å tjaa, först värmde vi upp lite självständigt och så, testade we-banan lite osådär, och sen satte vi även igång i trav och galopp.Testade även några moment som inte var med i själva banan, bl.a när man ska plinga i en klocka och sen backa ut därifrån, och sen gjorde jag grinden oxå, och det gick faktiskt riktigt bra! Och sen efter kanske en kvart tjugo minuter så delade essi ut nummer åt oss, och sen fick vi komma två gånger var på banan dårå.
Å den innehöll sex stycken moment, å det var tunnor, dubbelslalom, lyfta på burk, diciplinhinder, slalom med skrittpauser emellan, och sist lyfta kanna. 
Och det gick faktiskt rätt bra! Första gången var man ju lite osäker osådär och jag gjorde la nån sväng fel eller nåt, och sen efter hindret blev la inte vägen jättesnygg och så var han ju RÄTT pigg med.. Men annars tycker jag det gick bra och han lydde iaf jättebra, särskilt när vi skulle stanna och i skrittpauserna! Han gick även i form lite då och då :)
Å sen andra gången har jag för mej att det gick ännu bättre, då man hade lite bättre koll osv.
Så det blev faktiskt inte så tråkigt som jag tänkt mej, även om det inte är min favoritgren direkt.. 
Men är ändå väldigt nöjd med lektionen, för det liksom va den första riktiga we-banan jag gjort, så ah :)
Och sen efter vi sadlat av dom åsådära så hade vi hästkunskap i fiket vilket blev väldigt flummigt då vi typ bara planerade typ biobesök med gruppen och kadrilj i vår, och sen pratade vi bara typ lite om we och sen om alla aktiviteter under v6 och 7 (har inga vanliga lektioner då).
Å sen vid typ halv sju kom mamma och sen åkte vi hem och typ åt och kollade på tv :)
min matsäck, okej KANSKE inte skulle tatt risifrutti med saffran i.. var rätt vidrig :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback