Första dagen i Sälen!

Halloj allihopa! :D Idag har vart en riktigt bra tisdag tycker jag! Men innan jag berättar om den ska jag först skriva iaf ett inlägg om Sälen, och sen publicera inlägget om min födelsedag igår! :)
Men somsagt, vi tar först Sälen! :)
 
Och vi var på måndagen, som ju var första riktiga dagen där, och den tillbringades till största delen ute i skidspåren! :)
Men först vaknade vi väl vid typ halv nio, och sen åt vi go frukost :)
Sen efter det så tog vi väl på oss skidkläderna åsådär och sen så gav vi oss iväg ut i spåren!
Och denna dagen tänkte vi köra rundan runt Morflodammen (en klassiker haha), som ligger bara en liten bit ifrån stugan och som är typ 7.5 km, så det är ju en ganska bra runda.. Men det var det bara att sätta igång! ;D
Å jag tycker ändå att det var rätt skönt att röra på sej lite, även om det var lite ovant att stå på längdskidor igen.. Så i början gick det la rätt långsamt för jag inte kommit in i tekniken liksom. Å det var rätt jobbigt för det går vääldigt mycket upp&ner och den rundan är ganska kuperad, men mamma och jag tog det rätt lugnt i vår egen takt och tog MÅNGA saft- och fikapauser, haha! ;)
Men det var iaf väldigt skönt när vi kommit ungefär halvvägs och kom till ett vindskydd (där iofs redan folk satt, morr..), där vi sen stod och fikade en stund :P
Fast sen var det bara att köra vidare, men dom sista kilometrarna var inte lika jobbiga iaf, och då hade jag ju mer&mer kommit in i tekniken osv så det gick rätt smidigt sista biten! :)
 
Men sen då efter vi vart iväg i typ tre timmar så kom vi tillslut hem till stugan igen och då var man GANSKA så slut kan jag säga..! ;) Så då var det otroligt gött att Johan hade gjort typ JORDENS godaste fisksoppa åt oss när vi kom in..! ;D Helt galet var god den var, och då är jag inte överförjust i fisk.. ;)
Aja, sen efter maten så tog vi det lugnt en stund, fast sen efter nån timma så gav Gustav, pappa och jag oss iväg på en tur till! Dock var jag så otroligt trött efter den långa skidturen att jag blev typ aptrött efter första backen redan.. Dessutom körde Gustav&pappa skitsnabbt med, så jag vände efter typ 1,5 km eller nåt å åkte hemåt igen. 
Sen när jag kom tillbaka till stugan var jag typ helt död, men sen duschade och bastade jag (tror jag iaf?! x)). 
Och sen satt jag typ och kollade på OTH och Farmen ett par timmar eller nåt. Och sen åkte jag&mamma ner till affären och köpte massa mat (eller försökte iaf i den ÖVERFULLA affären, var männsikor ÖVERALLT verkligen! -.-) och sen åkte vi hem och där gjorde pappa mat och sen åt vi pappas superäckliga köttfärssås.. usch han hade hällt i massa saker och det var vidrigt rentutsagt.. xd sorry pappa!
Aja, men sen till efterrätt gjorde jag minisemlor som iaf blev mycket uppskattade, haha! ;D
Och sen på kvällen spelade jag, Johan, mamma&pappa ett spel som heter M.I.G och sen kollade vi väl typ bara på tv resten av kvällen! 
Så det var en mysig första dag! :))
haha såhär såg det ut rätt ofta när vi åkte längd! x)
 
rätt glad tjej ändå, trots jobbiga uppförsbackar och massa snö.. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback