norge #4

Okej omg så många inlägg det blev ÄNDÅ!! :O galet!!!
Nåväl, å sen på söndagen så tyckte pernilla typ att vi skulle ut och rida en riktig långtur (jippie..! -.-), så då var det bara å lyda och ta på sej ridkläder och packa matsäck och allt sånt, och sen cyklade vi iväg till stallet där vi lånade samma hästar som förra gången, och så gjorde vi iordning dom och sen stack vi iväg upp mot bergen, där ingen av oss hade ridit förut, hehehe.. Dessutom var hästarna ganska hispiga (den ena var unghäst liksom), men det blev bättre när vi kom längre upp. Men vi red då på denna evighetslånga grusväg, upp upp och ännu längre upp, och tog lite trav och galopp emellanåt (då min häst såklart blev typ galen hela tiden och bockade å sparkade bakut), å sen tog vi in på nån stig men då fick min häst ytterligare nåt dampanfall och typ hoppade två meter upp i luften, och sen gick vi in på en annan stig där vi va tvungna att hoppa av typ 48 ggr för hästarna vägrade gå över typ vatten åsånt, och sen fick vi vända för det blev SKITbrant, och sen höll min häst på att döda mej typ haha och sen red vi ännu längre på grusvägen (Lais förslag), ända tills jag tyckte att det fick räcka och då stannade vi vid ett dike och satte oss och åt vår matsäck och band fast hästarna i ett träd, lite sagoaktigt haha. Å sen red vi slutligen tillbaka, nerför hela berget (kan tillägga att under denna tur blev jag så fruktansvärt arg&irriterad över denna människa så jag skulle kunnat slå till henne, kunde dock mirakulöst behärska mej), och sen var det SJUKT skönt när vi kom tillbaka till stallet och kunde släppa ut hästarna i hagen och sen åka hemåt igen. Och sen efter nån timma så kom THANK GOD Lais typ morfar och hämtade henne (och pernillas och deras hästar!!) och sen åkte dom. Phju. Haha nåväl! Sen tror jag väl att jag hjälpte till ute i trädgården och sen skulle vi nog även åkt ut med båten, men det blåste för mycket och dessutom var barnen alldeles för griniga haha. 
 
Å sen nästa dag, som var vår näst sista dag innan vi skulle åka till åland, så fick jag det hedersfyllda uppdraget att tömma typ hela ladugården på HÖNSBAJS!! Weeeehoooo :DDDD kul!!!! inte. Var så jävla arg i början att jag inte visste vad jag skulle ta mej till, för det verkade verkligen HELT omöjligt för det var fullt med skit och jag hade endast en liten typ skrapa och en kvast att göra allt med. Å jag skulle göra allt SJÄLV. MEN efter ilskan lagt sej efter en stund, och jag satt på lite musik, så kom jag liksom igång riktigt och då gick allt riktigt smidigt faktiskt!! Så det var faktiskt nästan lite skönt att få tillbringa typ halva dagen där och bara gå där och jobba och tänka massa! Så det ändrades ju drastiskt haha xD men ja och sen efter typ 3-4 timmar så var jag så gott som färdig och fick faktiskt jättemycket beröm för det, hehe ;D kanske borde bli bajsrensare? xD haha men ja, och sen hjälpte jag väl till i trädgården och lekte med barnen åså :) Och sen kom då tisdagen, denna otroligt hemska dag.. :( Började ju dock bra med storstädning och tömning av huset och flyttpackande och så, och det gick bra att packa in alla grejer i trailern, och jag städade en hel bil och bar ner massa saker från huset ner till garaget osv. Och sen när vi nästan är färdiga så händer den första hemska grejen. En kille i typ 12årsåldern kommer förbi, och tydligen är han ett riktigt problembarn, för efter ett tag kommer hannes inspringande och typ gråter och säger att killen håller på å DRÄNKER en höna?!?! Och JÄVLAR va förbannade inge och pernilla blev, var längesen jag såg vuxna så arga.. Asså herregud, dom bara skrek och typ hotade killen och ah.. shit, men det var han värd!! Sån jävla idiot?! Men hönan klarade sej iaf med nöd och näppe!
 
 lite blandade bilder från gården, bilen, färjan, pernilla&inges kompisar å åland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback