norge! :'D

Hej allihopa! :D okej, nu har stunden kommit. Nu är det dags att försöka sammanfatta hela min sommar, typ, haha. Har ju seriöst inte typ bloggat på hela sommaren, så dethär kommer bli typ svåraste nånsin. Men var inte oroliga, har ju sämst minne så kommer inte ens ihåg en bråkdel av allt som hänt, särskilt inte i norge hahaha. Men ja var fan ska vi börja? xd hann liksom inte ens skriva om midsommar... Men den var iallafall underbar och tillbringades ju då uppe i sörmland på samma ställe som förra året med samma gäng osv (dock var det många som inte var där i år :(), men ja alltså det var lika bra som alltid! Hade lika kul (trots att ingen av killarna va med), och vi busade med alla barnen, badade, åt massa god mat, VRÄKTE i oss godis, åkte till lager 157 en dag och shoppade massa, och sen hängde kajsa, elsa och jag en hel del i vår underbara lilla stuga och flummade loss där, och sen på kvällarna så såg vi ofc på fotboll och spelade spel och var med alla barnen och sen på midsommaraftonen så dansade vi runt midsommarstången (å fick betalt för det xd) å allt såntdär och stannade uppe länge :D och sen på söndagen åkte vi hem dårå! Lite sorgligt att lämna det fina stället.. Menmen, resan hem blev mycket underhållande iaf ;D 
Haha och ja, sen hade jag då en dag på mej att komma hem, packa allt till norge å planera och hålla på, och sen då på tisdagen den 25e så bar det av mot norge!! 
Så då åkte vi först upp till stockholm och till arlanda (mamma å pappa skulle flyga till grekland nästa dag), och där sa vi då ett lite sorgligt hejdå till varann, och sen var det bara att gå igenom säkerhetskontrollerna, ensam. Och efter det hitta gaten osv, och visst det var ju lite ovant att gå där ensam osv, men det var inte alls särskilt svårt eller farligt, och jag fick t.o.m tid över till att ta en iste på waynes! :) Hade tänkt gå till victoria's secret med men det hittade jag såklart inte :( Aja, och sen gick flyget dårå, och det var nemas problemas att flyga ensam, faktiskt! Satt väl vid nån random snubbe men var inte farligt alls och gick ju svinsnabbt till oslo, typ mindre än en timma. Och sen när vi landat på gardemoen så hade jag typ tre timmar på mej att hitta gaten oså där, så det var ju lugnt ;) Hittade den rätt direkt efter jag checkat in mitt bagage och gått igenom säkerhetskontrollerna så sen satt jag på ett café nån timma! Å sen efter då typ 3 timmar så gick slutligen planet till kristiansund, och det gick ju oxå så snabbt så jag knappt hann tänka, haha och sen var jag framme!
Och väl på flygplatsen så kom min kusin Pernilla då och hämtade mej! Åså åkte vi till nåt shoppingcenter å åt å handlade lite innan vi slutligen begav oss mot Averoy (en typ ö), där dom bor på deras gård!
Å vi hade såklart massa att prata om då vi inte setts på typ ett år, så resan till gården gick snabbt även den!! :)
Å sen när vi kom dit så var Inge å Halvor uppe å spelade schack, å det va så kul å se dom igen! Så sen satt vi typ å drack te, och sen fick jag gå upp på mitt rum och installera mej lite :) Å mitt rum var superstort och jättefint, och sen tror jag väl att jag typ satt vid datorn resten av kvällen innan jag däckade, rätt trött efter dagens resande ;)
Men ja, nu är det ju såhär att jag SÅKLART inte kan skriva om dag efter dag osv, så jag får nog helt enkelt försöka dra lite kort om de 2½ veckorna jag var där! :)
fortsätter i nästa inlägg!
har gjort massa collage nu med lite av bilderna jag tog, har dock bara tagit med mobilbilderna.. haha sötaste silja å jag med silja och hannes fina håruppsättning!! ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback