åland! :DD

Åh HERREGUD! Vilket skämt norge-inläggen blev.. Hehe "liten" sammanfattning.. xD haha guud.. nåväl somsagt inget måste att läsa!! ;)
Men hade bara tänkt å publicera ålandsinläggen med, och sen orkar jag nog fan inte skriva mer haha xd franktike får nog komma nån annan gång ;) Menmen, publicerar dessa nu iaf!!
 
Och sen om jag ska försöka sammanfatta lite om åland, så börjar vi från början. Sov då första natten i pernilla och inge och deras stuga, och dagen efter var jag typ bara med barnen fram till typ tre då mamma&pappa kom och hämtade mej :) då kramade vi hejdå till inge och pernilla och barnen men vi skulle få träffa dom flera gånger till på åland, så det var inte SÅ sorgligt iaf ;) Och sen då åkte vi till vår kära sparhallen och handlade massa (och spanade in det ENORMA shoppingcentret dom byggt där, med h&m och allt! :o), och sen åkte vi då ut till stugan där min moster och morbror redan var! :) å sen den dagen så tror jag väl att vi typ såklart packade upp& installerade oss lite åsådär, och sen åt vi jättegott födelsedagsfika för mamma i kvällssolen! Pappa å jag tog nog även ett kvällsdopp å sen grillade vi även på kvällen :) var så sjukt härligt att vara tillbaka i underbara djupvik! 
Nåväl, och sen gjorde vi massor av saker resten av veckan.. Flera dagar var vi ju mest hemmavid och typ låg nere vid stranden och solade och badade och läste osv, och så åkte vi ju ett flertal gånger in till sparhallen och till köpcentret och handlade massa, bl.a present till jojo som skulle konfirmeras dagen därpå! :) å sen nån kväll satt vi nere vid stranden i solnedgången och fikade allihopa med anita (vår underbara granne i djupvik) :) åså såg vi la på fotboll nån kväll, och jag hann även bli SVINrädd för en katt som satt och stirrade på mej när jag satt och kissade, en tjur som var lös och stod i trädgården, och en igelkott som smyger omkring på kvällarna, haha.. 
Å sen på söndagen så var det dags för jojos konfirmation som hölls ute på ett ställe som heter Lemböte, och det var jättefint, trots att vi fick stå upp i hällregn, utan paraply.. Men jojo sjöng jättefint solo och det var helt enkelt en fin konfirmation med MASSA folk (va typ 500 st där :o)! Å sen åkte vi då hem till dom på påls, där det sen vart en stor konfirmationsfest med massa folk, massa god mat som en kock lagat, och sång av jojo å hennes bror och sen satt vi därinne och snackade lite, jag och jojo å hennes kompisar som jag träffat en gång förut på sissi å hasses 100årskalas för några år sen :) å sen satt vi typ ute och lyssnade på massa som sjöng och uppträdde, och sen åkte vi hem och hade myskväll hemma med skärgårdsdoktorn åså :)
blandade bilder från stranden, stugan, konfirmationen, påls, viken osv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback