söndagen - go dag med spontant litet äventyr, bus med kissarna och tv-kväll!

Sen kan jag ju försöka komma ihåg vad jag gjorde i söndags med.. Hm. Haha nä men jag antar att jag typ gick upp vid halv elva eller nåt och gjorde smoothie till frukost tror jag, och sen efter frukosten latade jag mej somvanligt i ett par timmar typ.. Haha nämen jag pratade med syster en stund som påminde mej om att en typ 18årig (å rätt snygg dessutom) kille skulle komma nångång på dagen för att kolla på våra rum och se om han kan tapetsera där, dock gjorde han aldrig det (han skulle komma nån annan dag ist) så då panik-städade jag ju helt i onödan, men ändå.. Haha jao, och sen vid typ halv två så gav jag mej iallafall ut på en långpromenad/pw! :D å den rundan har jag tänkt å ta i flera veckor nu men det har liksom aldrig blivit av, så var otroligt gött å bara gå där med musik i öronen och strålande sol i ansiktet! :D
Dock kände jag inte för att gå den sista tråkiga biten (bara asfalt och stora vägen typ), så då gjorde jag som jag brukar göra ibland - gav mej ut på ett litet spontant äventyr för att komma "snabbare" hem.. Detta var dock inte kanske det smartaste jag gjort, då jag fick gå igenom dränkta vatten-åkrar, över elstängsel och taggtråd på typ 10 ställen, hoppa över bäckar, gå igenom ett gärde täckt helt av snö för det låg i skuggan, fastna i massa rosenbuskar, och sen även gå igenom ett enormt gärde fullt med jord och sist av allt knata mej uppför värsta backen med massa snö även där, där jag gick igenom och typ fastnade med foten i ett hål så jag la värsta fina bellan.. HAHA och allt detta gjorde jag med mina nya (delvis vita), fina nike-skor... JÄTTESMART!!! Så kan ju bara säga att dom inte var lika vackra efteråt och jag fick stå typ en kvart och tvätta dom.. -.- Haha ja så kanske inte den bästa idén jag fått då det dessutom tog typ 40 min att gå igenom allt detta och inte sparade särskilt mycket tid.. Haha men ibland måste man vara lite spontan och det var trots allt somsagt ett litet äventyr och det var iallafall riktigt gött då jag nästan var hemma och la mej på en stor sten och solade! ;D
 
Hehe japp, och sen gick jag in och då höll pappa på med maten men då bestämde jag mej för att vi skulle göra lasagnette så då hjälptes vi åt att göra den, och sen när den var i ugnen satte jag mej i min kära solstol igen och sen gick vi in och åt! :D å den var lika underbart god som förra gången haha.. dog typ lite ;P
Å efter det så gick jag ut ännu en runda och skulle gå bort till lammen, men istället hängde mina små katter efter mej som dom gör ibland så det blev att jag gick på ännu ett litet äventyr med dom istället för å gå till lammen hah ;)
Så vi gick och utforskade våra grannars ladugård vilket dom tyckte var FRUKTANSVÄRT spännande, ända tills nathalie typ fick panik för vi var så "långt" hemifrån och ville springa hem igen, hahah xD
Nåväl, och sen gick vi väl in igen och då vart det tv för hela slanten med ponnyakuten, bonde söker fru och sen maria wern resten av kvällen! ;D
Så en riktigt go söndag vart det! 
 
asså denna katten är inte så normal.. VEM lägger sej såhär?!?! x'D
 
hahaha alltså..? xd
 
på promenaden!
fint var det iallafall! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback