onsdagen - ridningen med emilia och felicia!

Sen då hoppade jag av bussen i stamseryd och denna gången fick jag för första gången på länge faktiskt gå ända vägen till emilia, men det var rätt gött ändå å gå lite ;)
Men ja, och sen när jag kom dit så gjorde vi det vanliga, pratade massa, jag fick lite mat och sen satte vi oss och typ pratade mer och sen visade emilia mej sitt grymma träningspass hon ska ha för klassen med ;)
Å efter det bytte vi om och sen gick vi bort till hagen och hämtade in hästarna, jag fick ta joyce denna gången :) Å sen gick vi då ner till stallet och så gjorde vi iordning hästarna och så pratade vi med felicia åså, och sen när både emilia, felicia och jag var klara så gav vi oss ut i regnet ;) Men trots vädret så hade vi en mysig runda då vi red som förra gången runt prästekvarn, och trots att felicias nya häst är lite hispig och brukar stegra sej och hålla på lite så i skogen så gjorde hon inte det en enda gång (vad jag vet), men vi travade och galopperade rätt mycket oxå för att hon inte skulle bli "rastlös" liksom. :) Enda gångerna det blev lite oroligt var väl vid två broar, särskilt den ena då felicia skrek till lite haha och då blev joysan typ lite rädd haha, men fick rätt snabbt "stopp" på henne ;) Å sen var det även när vi gick förbi en som sågade med motorsåg, och trots att vi liksom signalerade till honom att han skulle stänga av den så bara sket han i det så då blev vi sjukt arga och lite oroliga för hur hästarna skulle reagera men det gick bra ändå som tur var. 
Sen på hemvägen var dock joysan rätt jobbig då hon blev skitpigg och drog ner huvudet typ HELA tiden verkligen, så blev lite frustrerad på henne då haha. Men annars skötte hon sej bra under ridturen, drog inte iväg i galoppen eller så :) 
Så det blev en lyckad ridtur! 
Å sen när vi kom tillbaka satte vi in dom i boxarna och tog av dom allt och satte på täckena och fixade lite i stallet, och sen gick vi upp till emilia och bytte om igen åså, och sen kom mamma och hämtade mej vid typ halv sju och så åkte vi hem! 
Å sen hade hon gjort hemmagjorda köttbullar för första gången på typ 5 år med, så var sjukt gött å komma hem till det! :D Å sen blev det väl typ vanlig slapp tevekväll i guess :)
okej jag vet vääldigt utnyttjad bild men får gå tills vi tatt nya helt enkelt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback