Fredagen- stalljouren och fredagsmys!

Hejsansvejsan allihopa! :D Hoppas ni haft en fin dag i solen!
Jag har haft en skön men något händelselös dag haha, men jaja är det lov så är det! ;) Men skriver om det senare, tänkte bara dra lite om de senaste dagarna och påskhelgen dårå! :)
Å somsagt hade jag en väldigt mysig påskhelg, som man ju nästan kan kan säga började i fredags, då lovet började! Dock började vi lovet mindre trevligt, genom att gå upp vid typ halv sju eftersom vi skulle ha stalljouren den dagen. Så det var bara att masa sej upp och åka till stallet! 
Dock gick det faktiskt väldigt smidigt&bra denna gången, känner att man gjort det några gånger nu ;) Men ja, det mest löpte på riktigt smidigt, klantade mej endast ett par gånger och missuppfattade typ ALLT som Sigrid ("ledaren") sa haha? Fattar inte va mitt problem är.. x0 Haha jaja förutom det gick dom första timmarna somsagt rätt bra och snabbt och det vi gjorde då var ju att ta ut några hästar till lösdriften, mocka (pappas absoluta favoritsyssla hahah xD), packa hö, ställa ut hö'et i boxarna... och så var det nåt mer som jag inte kommer ihåg, men ja det var väl typ det vi gjorde på morgonen.
Å sen efter det då gått typ två timmar så var vi färdiga för morgonen, så då sa vi hejdå till Sigrid och sa att vi skulle komma tillbaka dit vid halv två. 
Så då åkte vi hem, chillade några timmar med lite tv och så åt vi lunch åsådär, och sen vid halv två åkte vi då tillbaka till stallet för eftermiddagspasset. Och där gick det SJUKT smidigt, mindre än en timme tog det att fodra hästarna med havre&kraft, ta in båda flockarna och dom i trekanten, och sen knäppa fast dom, sopa i gången, se till så alla hade vatten osv. Haha å Sigrid sa tillochmed att under alla hennes gånger hon haft stalljouren så hade det typ aldrig gått så snabbt och smidigt, så det var la bra betyg i guess ;) Men sen älskar ju pappa att ha stalljouren med och mockar&sopar mer än GÄRNA osv, så det går ju rätt bra när han är med ;)
Men ah, så en ganska lyckad stalljour blev det denna gången eftersom det gick så bra, det var rätt kul och Sigrid var en bra "handledare"! Och sen är det ju rätt mysigt med alla hästarna och att ta in dom och höra dom stå å äta sitt hö sen när man är färdig med ;)
Men aja, sen då åkte vi hem, och då var ju klockan bara lite innan tre, så då hade man ju ändå rätt mycket av dagen kvar :) Dock kommer jag typ inte ihåg vad vi gjorde hela eftermiddagen/kvällen?! x) Men juste, Tinna lagade typ världens godaste "tortillatårta" som va som typ en tårta gjord av tacos och massa grönsaker och stark sås, och sen har jag för mej att vi åt nån efterrätt med :)
Men tjaa, sen tror jag att jag mest satt vid datan (kanske gick ut en stund med?) och sen kollade vi ju på Let's dance och åt massa gott med :P
haha inte så passande bild men hade ingen annan typ.. ;)
 

Kommentarer
Anonym säger:

Sv:
Haha nej du är ju skitsöt!!! ;D <33
Jodå det gick väl ganska bra tror jag... Dom skulle prata med typ tre till denna veckan och sen skulle dom höra av sig så fort som möjligt :))
Haha nä när jag kollade gick det inte fast jag har skaffat sån där inloggning så det kanske funkar då ;) <33

2013-04-03 | 12:07:15
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback