måndagen-första praodagen och ridning på 2 hästar!

Å sen i måndags var ju första dagen på praon dårå! nervöst.. eller nja, va typ lite lite nervös de sista fem minutrarna innan jag skulle börja, men annars var jag faktiskt rätt lugn och tänkte inte så mycket på hur det skulle bli, utan kände mest att det skulle va rätt skönt å slippa skolan åså :)
och tja, första dagen kan jag ju säga inte va SUPERrolig kanske, men asså inte hemsk.. det va ju bara så nytt och jag va lite lost där ett tag haha. å sen när man inte hade nåt å göra så var det nästan att man längtade tillbaka till skolan.. men sen var det ju roligt när jag väl fick göra saker! dock blev jag rätt besviken över att dom inte bakar ALLS där, fast det är ett konditori? :/ så första dagen fick jag mest göra lite småsaker, typ tända ljusen, lägga i kakor i kakburkar, fylla på drickor, ta in disken osv. Så det va ju okej liksom, dock blir det sjuukt tråkigt när det inte finns nåt å göra å just första dagen gick sjuuukt långsamt.. men alltså tjejerna som jobbar där är trevliga och jag har iaf hittat en vän, Lena som är typ 45 år haha :D så när det inte blir nåt folk så kan man alltid stå å småprata lite med henne ;) menmen, tillslut blev klockan iaf halv fyra, och då slutade jag och va tvungen att kuta till bussen som jag hann med med nån minuts marginal haha ;) å sen åkte jag då med bussen till stamseryd, där jag sen gick hem från till emilia! sen när jag kom till  henne efter typ 20 min så bytte jag bara om och sen gick vi ganska direkt ner till stallet och hämtade in hästarna! Och planen från början var då att jag bara skulle rida Connect, så då hämtade jag honom. Sen ryktade vi dom samtidigt som vi babblade massa skit haha, och sen kom hanna oxå som skulle rida sin häst Zandy, så sen hängde hon med oss på hopprundan! :) å det va skitkul! först galopperade vi över typ ett skitlångt fält, och allt gick bra ända tills sista backen då connct blev lite VÄL taggad och drog iväg lite så jag inte trodde jag skulle få stopp på honom.. men det fick jag, så det gick ju bra ändå! ;)
sen så red vi på, och sen efter en stund så kom då själva "hindrena" på rundan, som först var ett dike, och sen ett hinder som bestod av massa stubbar som stod på varann! och connect va såå duktig å jag kände att jag riktigt kunde lita på honom! <3
å sen så red vi hemåt, i lite lugnare takt ;) sen kom vi till stallet dårå, och då satte jag in connect i hans box och tog in joysan istället, eftersom cilla ringde under ridturen och frågade om vi kunde rida henne med. Så då tog jag henne på banan dårå, och sen hade emilia en typ 45-50 min ridlektion för mej! :D och guud va bra det gick! joysan va så sjukt duktig och emilia är ju en superbra "tränare" så det gick såå bra! i början var hon dock rätt seg, men sen tog jag på mej emilias sporrar, och efter det va hon så himla underbar! 
vi tränade på lite allmäna saker, t.ex på formen på små små volter i hörnen, sen ökad trav i snett igenom, sen skänkelvikningar och sist på serpentinbågar i galopp då jag saktade av på medellinjen och sen fattade galopp osv. Å allt gick toppen! Eller ah, kanske inte allt, har ju sjuukt mkt att öva på, men mycket kändes riktigt bra! Var bara i galoppen då jag ibland glömde att jag hade sporrar (va faktiskt första gången så får skylla på det!) å då blev hon ju lite övertaggad haha.. men annars kändes det riktigt bra!! :D
å sen skrittade jag av henne, och sen fixade vi lite i stallet och släppte in joysan i boxen, och sen gick vi upp till emilia och sen efter typ 20 min åkte jag hem, skapligt trött! ;)
 
haha så go bild från förra veckan! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback