igår-sjukdag med lyxfrukost och bullbak!

Och ja, eftersom jag redan på onsdagen kände mej rätt hängig åså, så kom det väl inte som en jätteöverraskning att jag var riktigt sjuk på torsdagen (igår alltså).. Eller just då var jag väl inte SÅ sjuk, men jag kände ändå redan på morgonen att det va nåt konstigt i halsen, asså det kändes typ som den va ihålig (som den ju är hahaha) eller nåt haha, och sen kände jag att det va massa slem i den så då började jag hosta och blabla.. så kände mej inte direkt så pigg på å gå å jobba då, så då ringde jag och sjukanmälde mej och så somnade jag om helt enkelt. Sen efter typ 11 timmars välbehövlig sömn steg jag upp, och sen hände det en sak som jag inte tar upp här, men efter det ringde jag min kära syster som lugnade mej något. Aja ni behöver inte oroa er iaf! Sen gjorde jag iaf en riktig lyxfrukost, kände jag va värd det! ;) Så då stekte jag bacon och gjorde min egna lilla äggröra, och sen gjorde jag smoothie med jordgubbar och banan, och sen te på det! :) asgött! 
Aja, sen typ låg jag bara å glodde på tv åså i typ två-tre timmar, innan jag sedan tog tag i mitt liv och började baka vaniljbullar! :D och allt gick toppen ända tills jag insåg att vi inte hade nån jäst hemma... LYCKAT! huvudingrediensen typ x0 haha så då ringde jag runt till lite grannar osv, och tillslut så fick jag tag i vår granne stig som lyckligtvis hade ett paket :D var dock typ en månad gammalt haha, men det sjuka va att dom blev så sjukt lyckade?! haha typ bästa jag gjort xD måste vart jästen asså xd haha nä nu ska jag inte va sådär skrytig, men dom blev faktiskt rätt goda! ;D så då blev jag glad, trodde dom skulle va typ astorra å äckliga.. 
Nåväl, sen efter typ två timmar när bullarna nästan va färdiga kom mamma hem med pizza till mej, så då åt vi det, å sen typ chillade jag väl hela kvällen, med bästa programmen kockarnas kamp, new girl och två panka tjejer haha dom två sista är ju typ roligaste ever :D :D jaja nog om det! så trots att jag va sjuk blev det en rätt lyckad hemma-dag! :)
förra gången jag bakade bullar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback