onsdagen- förj*vlig skoldag men bra avslut!

Tjohej allihopa :D nu är jag gryymt glad eftersom det nu är HÖSTLOV :D :D var SJUKT välbehövligt just nu, eftersom denna veckan inte riktigt vart min vecka.. Så är grymt skönt å slippa skolan en dryg vecka nu!
Men bloggen har oxå blivit lidande av det i know, men tänkte ta igen det nu som vanligt ;)
Så kan ju börja med onsdagen då.
Eller okej, är inte så mycket att berätta om skoldagen förutom att det var ungefär jordens värsta dag, då allt gick fel och inget var roligt :( pallar inte berätta mycket, men alla var skitdryga&elaka mot varann, sen var lektionerna riktigt sega, och till råge på allt så blev det värsta fighten på idrotten! Det var dock det mest roande på hela dagen kan jag säga x) haha nämen tjejerna i b fick lite damp på några i vår klass och lackade ur totalt och ah.. xd dock inte på mej å mina kompisar så jag antar det var därför jag tyckte det var lite underhållande haha.. 
Men jaja, förövrigt så var då dagen helt totalt kass och man ville bara åka hem, vet inte varför det blev så men ah.. :(
Så det var GRYMT skönt när dagen äntligen var över och jag kunde åka hem till emilia! 
Så när jag kom hem till henne klagade jag av mej över den förjävliga dagen haha, och sen kändes allt bättre efter vi ätit och snackat lite! 
Sen gick vi och tog in hästarna som vanligt, och denna gången kunde jag ta Joysan! :)
Så vi gjorde iordning hästarna lite snabbt, och sen gav vi oss ut på en mysig runda ut i skogen! (som dock kallas toa-rundan men jaja hahah xD)
Å hästarna var duktiga, bara att Joysan var lite överpigg som vanligt så jag fick hålla in henne väldigt mycket vilket reslulterade i att hon drog upp huvudet ganska mycket, särskilt i slutet. Men annars gick det jättebra, tog två skutt över två hinder med i skogen, å det tyckte hon var askul haha :D
Å sen när vi kommit tillbaka till stallet efter ca 45 min eller nåt, så gick vi in på banan en stund :) å då började jag jobba lite med henne, mest på volterna då vi var 4 st som red, men  jag jobbade mycket med formen och tempot och lite övergångar åså :) å hon var som vanligt jätteduktig, bara lite seg i början men så fort jag fick ett spö så blev det fart på na' ;P
Så det passet var jag nöjd med!
Sen kunde jag inte vara längre än till halv sju, så jag borstade bara snabbt av henne och satte in henne i boxen å satte på täcket, och sen sprang jag upp till emilias hus och bytte om, och sen efter en stund kom pappa och hämtade mej :) å så åkte jag hem, åt mat och sen gjorde jag läxor för hela slanten den kvällen.. + lite bonde söker fru dårå ;)
Så den andra halvan av dagen blev bra iaf! Den första kan vi bara glömma tycker jag..
och sen som om det kunde bli värre så hade jag dels sjukt ont i mitt knä, och aaasont i ryggen (av nån konstig anledning?!), och sen fick jag även nåt skitskumt typ rivmärke på armen som ni ser på bilden, utan att jag/nån hade gjort nåt?! sjukt skumt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback