Söndagen-serveringsjobb i kyrkan och middag hos moster&morbror!

Tjenare allihopa :D sorry att jag inte hann blogga igår eller i söndags, men är så mycket nu.. Men nu kommer en liten uppdatering iaf! :)
Idag och igår har vart riktigt bra dagar! :) men kan ju börja å berätta lite om i söndags, som oxå va en riktigt bra söndag! 
Började ju dock då med att jag fick gå upp typ kl 9, så kunde ju inte sova ut så länge men jaja. Sen åt jag frukost å gjorde mej iordning osv, och sen vid typ 10 över 10 så kom elsa å hennes familj å hämtade mej, å så åkte vi till församlingshemmet dårå, där "de äldres fest" skulle va kl 12. Så då började vi med å typ lägga upp alla räkmackor på alla tallrikarna (var säkert typ 70 st), å sen efter det fixade vi lite med kaffet och så blev det rätt mycket flumm i köket med haha x) å sen vid elva så gick vi upp till kyrkan och va med typ 20 min på gudstjänsten, och sen gick vi ner igen och fixade lite till, å sen vid tolv "hälsade vi alla välkomna", haha, och sen satte sej alla oså, och sen blev det rätt lugnt när alla åt så då kunde vi äta med, och sen när alla ätit dukade vi bort osv. Sen var det typ auktion av skördegrejer haha, och sen serverade vi tårtan (och jag lyckades inte tappa den!! :D) å kaffet ;) å sen efter alla fått tårta så sprang alla in i köket, tog varsin sked och sen typ FLÖG vi allihopa typ 8 st på tårtan som blev över hahahha xd sjukt äckligt egentligen att alla åt ur den bara sådär, men whatever ;)
Aja, och sen vid typ kvart över ett hade nästan alla gått, och då var det bara städningen och diskningen kvar hehe..men det gick ändå rätt smidigt eftersom vi va så många :)
å sen efter vi suttit allihopa och planerat lite, så kunde vi åka hem! Så då kom jag hem  typ kvart över två, och då var det bara hem och mellanlanda innan vi skulle ner till min moster&morbror, kl halv tre på middag! ;)
å sen hade vi drygt två mysiga timmar med sjukt god mat och efterrätt, och så satt jag självklart å läste i massa skvallertidningar som jag alltid gör när jag är där hehe ;) saknade dock kusinerna nåt enormt, dom har liksom alltid vart där men nu har plötsligt alla bara flyttat till gbg å börjat plugga, och lämnat mej här :'( jaja sånt är livet.. menmen, sen vid typ fem så åkte dom vuxna ner till gränna på konsert, och jag gick hem. Å tjaa, sen hade jag typ bara liten myskväll där hemma tror jag haha (kommer ju aldrig ihåg nåt men ah..) ;) 
Så det vart en riktigt bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback