go onsdag med ridning på connect och joyce!

Sen var onsdagen en bra dag den med! (med lite undantag av idioter till killar.. menmen, dom har faktiskt blivit bättre nu i 9an så får väl va tacksam över det ist!)
Men skolan var iaf helt okej! Började med teknik, som gick awesome för mej å elsa :D haha måste visa er hur vår konstruktion av "kommunikationens historia" blir sen, tycker den är assnygg haha ;D å denna gången spillde jag inte svart målarfärg över hela mej med, SCORE! :D haha xd
Anyway, efter det var det eget arbete som va lite halvflummigt som vanligt, och efter det var det spanska, som än en gång var helgalen och jag, elsa och frida satt och gapskrattade ungefär hela lektionen x'd haha nä men asså lila tanten.. finns inte ord för å beskriva hur.. KNÄPP hon är xddd hahah! 
Jaja, och sen efter maten hade vi la okej engelska, och efter det idrott där vi spelade badminton!!! :'D (YEEEEEY var SJUKT längesen nu! saknar den tiden.. :()
Å efter det hade vi tillsist en ganska chill svenskalektion! :) så dagen gick rätt snabbt, trots att det är segaste dagen i veckan.. :P
Sen då efter skolan så drog jag hem till emilia (eftersom jag inte red där i måndags så red jag där på onsdagen ist), som hade mat till mej när jag kom till henne, så gulligt! Å efter jag ätit å vi snackat massa, så drog vi ner till hennes söta grannar wilma&filippa (är deras ponnyer jag rider), för wilma skulle hänga med oss när vi red :). 
Å sen hämtade vi alla tre våra hästar (jag tog connect då wilma red joysan), och sen när vi gjort iordning dom så stack vi ut på en kort liten uteritt, först en bit på vägen och sen över åkrarna eftersom vi inte kunde/fick rida i skogen, då det ju är älgjakt denna veckan. Å sen när vi kom tillbaka så gick vi in på banan, där jag&wilma bytte hästar så jag fick ta Joysan, och sen körde vi ett långt pass på säkert 50 min-en timma! Och det gick jättebra! :) inte i början dock, då hon var väldigt "stoig" och knappt ville gå framåt (å jag hade inget spö hehe, lyckat..), men efter en stund med mycket tempoväxlingar och mycket galopp så blev hon mycket mer framåt å mer samarbetsvillig! :) Så sen gick det jättebra! Fick henne liiite i form nångång och hon kändes riktigt fin vissa stunder! Jag själv måste dock öva på mycket, men det är bara å fortsätta kämpa! Men är ändå riktigt nöjd med ridpasset! :)
Å sen blev klockan typ halv sju innan vi ridit klart, och då gjorde vi iordning i stallet osv, och sen skulle min mamma kommit vid typ kvart över sju, men såklart kom hon typ en timma senare.. -.- vilket iofs inte gjorde så mycket, då jag var med emilia när hon var barnvakt åt filippa&wilma! Så då hjälpte vi dom med läxorna, å emilia lagade mat åså :) å sen gick vi hem till emilia å så åt vi pizza som åsa kommit hem med, och sen kom då slutligen mamma, och sen var jag sådär lagom trött när jag kom hem! ;)
jag och finaste joysan! <3

Kommentarer
Emilia säger:

Det är lika roligt att rida ut med dig varje vecka. Längtar till Fredag! Puss <3

2012-10-14 | 21:08:58
Bloggadress: http://teamponnii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback