gårdagen- tortyrdag i skolan med ca 2 mils orientering + hoppträning med snuitje!

 
Och igår var typ sämsta dagen på länge i skolan.. asså gud, trodde inte jag skulle överleva dagen, på allvar x0
vi hade då orienteringsdag, och skulle det inte vart att vi sprang SJU banor som blev ungefär 2 mil tillsammans, och skulle jag inte haft ont i knät och världens sämsta skor som gjorde att jag knappt kunde gå och ännu mindre springa, så skulle det KANSKE vart en lite mer lyckad dag! 
För vädret var bra, det var inte SVINKALLT, vi hade inga problem med å hitta kontrollerna, och vi hade det ändå rätt kul, och jag och elsa hann med mycket djupa samtal under banorna hahah, men eftersom sakerna där uppe var som dom var, så blev dagen en stor jävla tortyr rent ut sagt!! FYFAN va jobbigt det var när man på första banan (som var 4 km å uppe på berget) visste att; YES bara 6 banor kvar!!! Å sen på den sista banan.. asså gud, var så trött så jag knappt kunde stå, och mina ben hade typ domnat och fötterna värkte så inih*lvete, så tillslut fick jag ta av mej skorna å gå barfota hahaha, detta tyckte lärarna var mycket roande.. xd haha. Nämen ah.. så dagen vart inte sådär jättelyckad, tyvärr.. men blev så jäkla irriterad, för jag brukar liksom kunna springa långa sträckor osv utan å bli sådär dödstrött, men nu var det helt sjukt.. måste va att jag inte kunnat träna på typ en månad.. för jag menar skoljoggen gick ju bra åså..! Aja så kan det va.. Men är iaf stolt att vi klarade det, och jag menar vi kom ju i mål vid typ kvart över ett, och man hade fram till två på sej.. så helt kassa var vi ju inte haha xd 
Aja, sen när vi kom upp till uppehållsrummet efter vi kommit i mål, så bara slängde vi oss ner i sofforna och typ avled haha xS men tillslut lyckades vi pallra oss bort mot ica, där vi köpte en välförtjänt cola och en chokladbar, och sen tog vi 101an hem. Eller jag skulle ju inte hem haha.. så då var det bara å hoppa av å börja GÅ mot stallet.. då var jag inte jätteglad och pigg kan jag säga.. xd visste inte heller hur i h*lvete jag skulle orka ha hoppträning efter den dagen..
men aja, sen efter jag bytt skor, ätit och bara chillat en stund så var jag iaf betydligt piggare, och jag kunde iaf stå på benen sen när jag gick ut till stallet! ;) sen blev man ju lite uppiggad av alla söta i gruppen haha, så tillslut kände jag mej t.o.m rätt taggad på hoppträning med Snuitje! :) 
Å det gick riktigt bra med! Vi övade på å kunna reglera och ha jämn galopp mellan hindrena, och först gick det la sådär, han flyger ju verkligen över hindrena så då hängde jag inte med riktigt, och sen andra gången jag kom så typ bockade han (antagligen bara av glädje haha), men sen typ tredje gången då vi gjorde det som en liten bana med två hinder efter varann, och sen ett kryss där man skulle byta galopp efter, gick det mycket bättre! Å sen tillslut hoppade vi krysset igen, och han va SÅ duktig och bytte galopp över hindret! Så då var jag jätteglad haha :D så då fick jag en väldigt bra känsla, så jag önskade faktiskt snuitje på hoppveckan som är v.44, så jag kommer troligen få honom! Haha kommer va sjukt nervös men ville inte ta nån seg häst som typ northon eller castillo igen, så vi får väl se hur det går haha x)
menmen, nu ska jag sluta tjata om det! ;)
men sen efter hästkunskapen å efter jag vart med dom andra ett bra tag, åkte jag iaf hem och duschade, åt, gjorde engelskan och kollade på tv! :)
haha en något sliten elsa på en utav banorna! ;)
 
 
hahahha sjukligt ful bild, men snuitje och jag för typ ett år sen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback