onsdagen-sjukt rolig men dramatisk moppeutflykt och bio med tjejerna! :)

Hej allihopa! Tänkte fortsätta berätta lite om de senaste dagarna, så nu kör vi!
Onsdagen var en riktigt grym dag den med, som spenderades med bästa tjejorna! :D
Fick dock sova ut rätt länge iaf, typ till halv tio. Å sen åt jag frukost som vanligt och gjorde iordning lite fika osv, och så gjorde jag mej iordning, och sen vid halv tolv kom tjejerna och hämtade upp mej! :)
Sen bestämde vi oss för att åka till åsens by, så då gjorde vi det! :)
Å så åkte vi dit, och efter vi kört fel ett antal gånger så kom vi tillslut fram till två små "hus" (vindskydd typ), som ligger utanför åsens by, där man kan sova över å tända brasa åså :) dock gjorde inte vi nånting av det haha, utan vi bara satte oss i ett av dom små husen (trots att elsa nästan vägrade å gå in där för hon tyckte det var läskigt hahaha) och fikade vårt fika vi hade med oss! :D och sen satt vi där säkert i över en timma och bara pratade och flummade och skrattade så vi nästan dog tillslut hahahha x'd bland annat så blev det lite matkrig där inne HAHAH xd alltså vi och våran humor.. x'D 
haha nåväl! Sen tyckte jag att vi skulle åka bort till grisarna som dom har borta vid byn, vilket inte var en sådär jättebra idé hehe.. Började med att jag och elsa knappt kunde sätta oss på moppen utan att falla omkull, och sen när vi väl kom iväg så bara efter ett par meter kände jag att vi tappade kontrollen på moppen, och så åkte vi iväg vinglandes några meter och jag bara kände att, fan det här kommer inte gå bra.. 
Och sen efter nån sekund så liksom försvann moppen under oss och sen plötsligt låg vi båda på marken i leran, med moppen över oss.. :s men vi puttade såklart bort den så fort vi kunde, men sen bara låg vi där en halv minut på marken och ba; OH. MY. GOD.!!!!!! VAD FAN HÄNDE?!?!? Och sen fick elsa lite panik och ba; FRIDA, hur mår du?!?! Å liksom visst, det gjorde ont, jag hade ju fått typ hela moppen på mitt ben, men jag kunde ju ändå resa på mej åså. Å sen kom frida&lollo bort till oss medans vi stod där lite chockade, och sen efter ett tag tänkte vi att vi måste nog börja dra oss hemåt nu.
Men SÅKLART så startade inte moppen?! Hur mycket än elsa försökte så gick den inte igång. Å då tänkte man ju ba; shit, moppen tog skada när vi föll omkull liksom, men sen så försökte frida och då gick den SOM TUR VAR igång igen! Så då körde vi iväg och tog det JÄ*LIGT lugnt resten av vägen tillbaka haha, för både jag&elsa var ju lite chockade åså. Å sen när vi körde hemåt så började jag känna hur ont jag hade fått i mitt knä, för jag har ju redan haft ont i det i typ 2 månader, och efter detta blev det INTE bättre kan jag säga.. 
Aja, sen när vi kom hem så stod ju såklart pappa och tvättade bilen, och då såg han ju hur skitiga vi var och så haha, så då var jag ju typ tvungen å berätta för honom, men han blev inte arg eller så utan insisterade sen otroligt mkt på att tvätta både elsas å fridas moppar? hahahah xd 
Nåväl! Sen gick vi in, och då tog jag en majspåse från frysen och satte på mitt knä haha. Å då kändes det lite bättre sen efteråt, men det gjorde fortfarande svinont när jag gick åså.. :/ menmen, sen flummade vi ett tag på mitt rum, innan vi sen begav oss mot bussen med mopparna! :)
Oj shit blev sjuukt långt, å då har jag inte ens hunnit med bion å det.. xd haha får fortsätta i ett nytt inlägg! ;)
haha även om bettan (elsas moppe hahah) var lite dum så älskar vi henne lika mkt ändå! <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback